Απόψεις Συνεντεύξεις - Απόψεις

ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ COFFEE ISLAND ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

Στο Coffee Island της Κρεμαστής Ρόδου…

Στη Λεωφόρο Ελευθερίας 34α στην Κρεμαστή βρίσκεται το κατάστημα Coffee Island που υποδέχεται πρωί, μεσημέρι, και βράδυ ντόπιους και επισκέπτες που κινούνται από τη Ρόδο προς και από το Αεροδρόμιο. Η ομάδα του Μ. Παπαμιχαήλ κάνει καθημερινά πράξη τη νοοτροπία “η μεγαλύτερη αξία είναι η ομάδα”.

Εμείς ρωτήσαμε…

1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Αφού γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις και ρυθμίσεις των μηχανών, ξεκινώ την μέρα μου με ένα διπλό εσπρέσο master blend, για να διασφαλίσω το γευστικό αποτέλεσμα των ανωτέρω ρυθμίσεων.

2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;

Το επιχειρηματικό ταξίδι ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023, αλλά με την εταιρία συνεργάζομαι από  το 2014 ως διευθυντής των τριών καταστημάτων στο νησί της Ρόδου.

3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;

Στα 36 μου χρόνια κατάλαβα, ότι όλα αυτά που έκανα στο παρελθόν δεν με έκαναν ούτε χαρούμενο ούτε ευτυχισμένο. Πάντα ήθελα να βρω ένα τρόπο η δουλειά μου να είναι το χόμπι μου και σήμερα λοιπόν τα κατάφερα ως μέλος της οικογένειας Coffee Island να νιώθω σίγουρος, ευτυχισμένος και ικανοποιημένος.

4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;

Βλέποντας τη μια αλυσίδα μετά την άλλη να “φυτρώνουν” καταστήματα σαν μανιτάρια με ημερομηνία λήξης, όπου όλα είχαν στηθεί, αντιγράφοντας τα πρότυπα Coffee Island …αυτό από μόνο του μου έδειχνε τη δύναμη της εταιρίας. Αν κάποιος κατανοήσει την προσέγγιση της εταιρίας, τότε καταλαβαίνει τι θησαυρό κρατά στα χέρια τους, αρκεί μόνο να τον διαχειριστεί ορθά.

5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Έχει αλλάξει παρά πολύ και θα συνεχίσει να αλλάζει καθημερινά, αλλά εμείς θα μείνουμε σταθεροί διασφαλίζοντας ποιότητα και εμπειρία σε κάθε πελάτη μας, καθώς θα κινούμαστε είτε παράλληλα είτε μαζί με την αγορά.

6. Ποια προσωπική αξία εφαρμόζετε με συνέπεια και κάθε μέρα σας βοηθά στο επιχειρείν;

Η μεγαλύτερη αξία μας είναι η φύση μας, δηλαδή οι άνθρωποι, οπότε η μεγαλύτερη αξία για έμενα είναι ο άνθρωπος που συνεργάζομαι καθημερινά.

7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα έως σήμερα, παρά τις προκλήσεις;

Για μένα είναι μονόδρομος η καθημερινή και λεπτομερής διασφάλιση ποιότητάς των ροφημάτων και προϊόντων μας. Αν καταφέρεις καθημερινά να διασφαλίζεις τα παραπάνω, καμία πρόκληση δεν σε φοβίζει.

8. Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;

Δυστυχώς καθώς είμαστε νέο κατάστημα, δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με κάποια δραστηριότητα. Προτιμώ να περνώ με την οικογένεια μου όλο το χρόνο που μου απομένει.

Οι εποχές όπου ο καθένας άνοιγε κατάστημα και διοικούσε εξ αποστάσεως έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το μυστικό της επιτυχημένης συνταγής είναι, να βρίσκεται ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα, να έχει ενεργό ρολό και μαζί με την ομάδα σαν γροθιά να φέρνουν καθημερινές μικρές νίκες.

9. Τι λέτε σε συνεργάτες, υπαλλήλους, ή καταναλωτές που είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;

Κάθε μέρα ερχόμαστε σε επαφή με πολλούς ανθρώπους και καθένας είναι διαφορετικός με μικρά ή μεγάλα προβλήματα και ανησυχίες, και λέω πως ότι δεν είναι θέμα υγείας, τότε λύνεται σίγουρα με κάποιο τρόπο αρκεί να το θέλουμε.

10. Με ποιες ενέργειες φροντίζετε εσείς και η ομάδα σας να νιώθει ο καταναλωτής κάθε μέρα την εμπειρία Coffee island;

Έχουμε καταφέρει σαν ομάδα να επικοινωνούμε με τα μάτια καθώς έχουμε αυτοματοποιήσει κάποιες καθημερινές διαδικασίες και δίνουμε έμφαση και χρόνο στη σωστή εξυπηρέτηση και εμπειρία του πελάτη μας. Το ποσοστό  καθημερινών πελατών μας είτε σε διανομή είτε σε take away αγγίζει το 70%. Με ένα νόημα, έχουμε τον καφέ του έτοιμο. Βλέποντας το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι να σταματά έξω από το κατάστημα, έχουμε ήδη ξεκινήσει την παραγωγή του ροφήματος. Για εμάς, ο πελάτης είναι στο επίκεντρο της δραστηριότητας μας.

11. Πόσο σημαντική είναι η πρακτική εκπαίδευση στην αγορά του καφέ; Τη “βλέπει” ο καταναλωτής;

Πιστεύω πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια. Δεν νοείται συνεργάτης στο κατάστημα, που να μην έχει εκπαιδευτεί πλήρως από το αντίστοιχο τμήμα της εταιρίας.

12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Πριν αποφασίσει κάποιος να ξεκινήσει το επιχειρείν, θα πρέπει πρώτα να αποδεχτεί κάποιες προσωπικές συνθήκες! Σε αυτό το δύσκολο μονοπάτι, κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις και αν η ζυγαριά γέρνει περισσότερο στα θετικά τότε είμαστε στο σωστό δρόμο.

13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε εργαζόμενο που θέλει να κάνει καριέρα στην καφεστίαση;

Για μένα ο συγκεκριμένος χώρος έχει παρελθόν, παρόν, και μέλλον και αυτό φαντάζει τεράστια πρόκληση από μόνο του. Η καλύτερη συμβουλή που θα έδινα σε οποιοδήποτε εργαζόμενο, είναι να ξεκινήσει την καριέρα του από το σωστό σημείο αναφοράς, να βρει μια σοβαρή εταιρία για να κάνει τα πρώτα του βήματα και να χτίσει τα θεμέλια μιας μακρόχρονης πορείας στο χώρο με προοπτικές επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης.

14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island

Η οικογένεια Coffee Island το κάνει πράξη κάθε μέρα: όλο το σύστημα της εταιρίας και των συνεργατών είμαστε μια οικογένεια, που προχωράμε μαζί, πονάμε μαζί, δουλεύουμε, κλαίμε, γελάμε και ονειρευόμαστε μαζί!

15. Ποιες εμπορικές πρακτικές εφαρμόσατε στο παρελθόν για περισσότερες πωλήσεις;

Για μένα το πιο σημαντικό, το Νο1, είναι να έχεις ένα πεντακάθαρο κατάστημα. Το δεύτερο είναι η πληρότητα σε όλους τους κωδικούς, δηλαδή ένα γεμάτο κατάστημα και μια γεμάτη βιτρίνα που πουλάνε από μόνα τους. Το τρίτο, κρίσιμο θέμα είναι να έχουμε αντίληψη και ενσυναίσθηση, που είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες επιλογής των συνεργατών μου καθώς θα πρέπει να είναι πάντα κοντά στις ανάγκες του πελάτη πριν, κατά την διάρκεια, αλλά και μετά την πώληση.

16. Ποιες πρακτικές δημιουργούν πιστότητα στην τοπική κοινωνία και τον καταναλωτή;

Νο1: προτεραιότητα είναι η διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων μας

Νο2: ποιοτική εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα

Νο3: κοινωνικές δράσεις και χορηγείς σε ότι προάγει την παιδεία και τον αθλητισμό

17. Πώς έχει βοηθήσει τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;

Είναι πολύ διαφορετικό να εμπορεύεσαι, να μεταποιείς, να εισάγεις καφέ, αφού πρώτα είσαι εκεί όπου φύεται η πρώτη ύλη σου. Να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης, να έχεις δεσμούς με τους παραγωγούς και να στηρίζεσαι σε αυτές.

18. Τι πρέπει να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή- επισκέπτη;

Εμείς που έχουμε μυηθεί και γαλουχηθεί μέσα στο σύστημα franchising, πρέπει να έχουμε κάποιες κόκκινες γραμμές στις λειτουργίες μας για τις οποίες δεν πρέπει να κάνουμε υποχωρήσεις και εκπτώσεις. Κάποιες από αυτές, που είναι αναπόσπαστες συνήθειες της καθημερινότητας μας, είναι οι εξής:

  • ομοιογένεια δικτύου τόσο στο κομμάτι της εικόνας καταστημάτων, όσο και σε αυτό της ποιοτικής γκάμας προϊόντων.
  • διασφάλιση ποιότητας ροφημάτων βάση συνταγών με πλήρη λεπτομέρεια
  • ευγένεια και εξυπηρέτηση στον πελάτη.

19. Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;

Με αφοσίωση στο αύριο το οποίο και προβάλουμε ολοένα και περισσότερο τον τελευταίο χρόνο, δίνουμε κίνητρα στους καταναλωτές μας να αλλάξουν συνήθειες και να χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιούμενα σκεύη για τον καφέ τους. Θα πρέπει να σκεφτούμε όλοι μαζί το αύριο για τον πλανήτη και τα παιδιά μας ώστε να δουλέψουμε με αφοσίωση για αυτό.

20. Τι πιστεύετε πως πρέπει να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;

Στην  εποχή που ζούμε και ειδικά μετά το πέρας της πανδημίας, σε πολύ έντονο βαθμό, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις η ΒΙΑ με πολλές και διαφορές πτυχές (ενδοοικογενειακή, σωματική ή λεκτική, σχολική βία κ.λπ), όποτε πιστεύω ότι η εταιρία θα πρέπει να είναι αρωγός σε οποιαδήποτε δράση τάσσεται έναντι όλων των ανώτερων.

21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;

Η ευχή μου είναι αρχικά η Ελλάδα να βγει από όλο αυτό τον φαύλο κύκλο της ύφεσης των τελευταίων ετών και να πάμε μπροστά σαν έθνος και ως κοινωνία. Σε ότι αφορά στην αγορά του καφέ, είναι βέβαιο πλέον ότι -αν και σήμερα οι παίχτες στην αγορά του καφέ είναι πολλοί- αυτό θα πάψει να υφίσταται στην επομένη πενταετία, δηλαδή θα μοιάζει σαν ένα ξεκαθάρισμα της αγοράς. Θα μείνουν μόνο οι μεγάλοι παίχτες και ένας από αυτούς στις πρώτες θέσεις θα είναι η Coffee Island, πιο δυνατή από ποτέ.

Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία

Ο Μανώλης και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.

Ο Μανώλης Παπαμιχαήλ είναι πτυχιούχος Οικονομικών Επιστημών και διαθέτει εμπειρία από θέσεις ευθύνης σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες στα θέματα πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών καθώς και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Είναι επιχειρηματίας της Coffee Island από το 2023. Διευθύνει το Coffee Island, και μάχεται με 6 εργαζόμενους. Η διαφορά τους είναι πως ” Ο καθημερινός αγώνας της ομάδας είναι μαραθώνιος και δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη, τίποτα χωρίς έλεγχο και προσπαθούμε να αγωνιζόμαστε συνεχώς χωρίς να βλέπουμε το τερματισμό.”

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει είναι πως ” Οι εποχές όπου ο καθένας άνοιγε κατάστημα και διοικούσε εξ αποστάσεως έχουν περάσει ανεπίστρεπτη. Το μυστικό της επιτυχημένης συνταγής είναι, να βρίσκεται ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα, να έχει ενεργό ρολό και μαζί με την ομάδα σαν γροθιά να φέρνουν καθημερινές μικρές νίκες.”