ΚΙΚΗ ΤΣΙΜΠΛΙΔΟΥ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ COFFEE ISLAND ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ
Στο Coffee Island Πτολεμαίδας…
Στο Coffee Island Πτολεμαίδας μας υποδέχεται η χαμογελαστή Κική Τσιμπλίδου που μεγάλωσε μέσα στο επιχειρείν, εργάζεται μεθοδικά, μορφώνεται διαρκώς και χτίζει σχέσεις με τους πελάτες μέσα από την καλή κουβέντα και το χαμόγελο. Αγαπά την πόλη της, είναι δραστήριο μέλος της κοινωνίας της Πτολεμαίδας και συμμετέχει στην τοπική διασωστική ομάδα, σε θεατρικές ομάδες και σε συλλόγους.
Εμείς ρωτήσαμε…
1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;
Με ένα Espresso master blend.
2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;
Ηταν 4 Δεκεμβρίου 2012 όταν άνοιξα το πρώτο κατάστημα μας στην Πτολεμαΐδα. Το 2018 άνοιξα νέο κατάστημα στην Κοζάνη, όπου εκεί το 2021 άνοιξα και το δεύτερο στην πόλη.
3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;
Το πάθος μου και η ανάγκη για δράση σε προσωπικό επίπεδο να κάνω κάτι επαγγελματικά, έτσι ώστε να βοηθήσω την οικογένεια μου. Είδα στην Φλώρινα το υπάρχον κατάστημα κι έκανα την επικοινωνία με την εταιρεία.
4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;
Όταν την επέλεξα, στην αρχή, ήταν πλοήγηση σε αχαρτογράφητα νερά. Παρόλα αυτά ενστικτωδώς ήξερα πως το ταξίδι αυτό θα μου έβγαινε σε καλό.
5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;
Η αλλαγή ήταν θεαματική! Θετική και αρνητική. Θετική, γιατί κατά βάση η μεγάλη αλλαγή είναι, ότι έχουμε αύξηση του ανταγωνισμού. Σημείο σοβαρό για την διαμόρφωση των εξελίξεων. Αυτό μας κάνει να μην εφησυχάζουμε, να βελτιώνουμε και να γεννάμε νέες ιδέες. Να μην γινόμαστε υπερόπτες. Να μαθαίνουμε, να παρατηρούμε, να εξελισσόμαστε και να ελισσόμαστε, ώστε να διαμορφώνουμε τις εξελίξεις. Ο ανταγωνισμός αυτός όμως φέρνει και ένα συνεχή αγώνα απλής καθημερινότητας και κάποιες φορές ίσως και επιβίωσης. Ένας αθέμιτος ανταγωνισμός που κουράζει.
Από την άλλη, ο καφές από ρόφημα απόλαυσης, για κάποιους έγινε οικονομικός δείκτης και είδος πολυτελείας κάτι που επηρεάζει τον καταναλωτή και κατά συνέπεια τα καταστήματα. Όλες οι ασταθείς οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις, οι διακυμάνσεις στην ενέργεια κ.τ.λ. δημιουργούν ένα μέλλον αγωνιώδες και αβέβαιο.
6. Ποια προσωπική αξία εφαρμόζετε με συνέπεια κάθε μέρα;
Η εργατικότητα, η αγάπη μου και η επιθυμία να γίνεσαι διαρκώς καλύτερος.
7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;
Συνταγές δεν ξέρω αν υπάρχουν, αλλά διατηρώ ένα επικοινωνιακό τρίπτυχο μεταξύ της εταιρείας, του ανθρώπινου δυναμικού που με πλαισιώνει και των πελατών. Ακολουθούμε τις κατευθύνσεις της εταιρείας φροντίζοντας ευέλικτα να τις προσαρμόζουμε στις τοπικές απαιτήσεις. Στόχος μας στην επιλογή του προσωπικού είναι, να βρίσκουμε άτομα που να ταιριάζουν μεταξύ τους. Όταν αυτό το καταφέρνουμε, το αποτέλεσμα για το προσωπικό αλλά και για τον επισκέπτη στο κατάστημα μας, είναι πραγματική εμπειρία.
8. Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;
Η νοητική ενέργεια που καταβάλω για την εργασία μου είναι και το σημείο που προκαλεί την κούραση. Γι΄ αυτό το λόγο ανταμείβω τον εαυτό μου με διάφορα διαλείμματα αποσυμπίεσης και ξεκούρασης. Σε συστηματική βάση περπατάω, γυμνάζομαι, κάνω θέατρο. Με την πρώτη ευκαιρία ταξιδεύω πάντα με μέλη της οικογένειας μου και με φίλους. Κατά τακτά χρονικά διαστήματα κάνω μασάζ και Ρέικι. Μου αρέσει την πρώτη Κυριακή του μήνα να πηγαίνω στην εκκλησία.
Για την προσωπική μου εξέλιξη παρακολουθώ ένα μεταπτυχιακό με θέμα Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Επικοινωνία και Ηγεσία σε Οργανισμούς/Επιχειρήσεις. Βραδινή μου συντροφιά ένα βιβλίο. Και το μεγάλο μυστικό μου για χαλάρωσή μου είναι…να βλέπω σήριαλ ή να κεντάω!
.
Στο προσωπικό μου λέω: Να ΑΓΑΠΟΥΝ με όλη την δύναμη της καρδιάς τους την δουλειά που κάνουν τώρα και για όσο την κάνουν.
9. Τι λέτε σε όσους είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;
Στο προσωπικό λέω Να ΑΓΑΠΟΥΝ με όλη την δύναμη της καρδιάς τους την δουλειά που κάνουν τώρα και για όσο την κάνουν. Και σε όσους πελάτες μου δίνουν τον χρόνο και τον χώρο να επικοινωνήσω μαζί τους τους λέω: «Μην περιμένεις από κανέναν και τίποτα να κάνει την μέρα σου όμορφη! ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΜΟΝΟ ΣΟΥ!»
10. Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee island;
Ζητώ πάντα από τους συνεργάτες μου να χαμογελούν και να είναι περιποιημένοι. Θέλω να είναι καθαροί και ατσαλάκωτοι. Τα κορίτσια μας να φορούν ένα κραγιονάκι γιατί έτσι ενισχύουν την βλεμματική επικοινωνία.
Όλοι έχουμε προβλήματα και το καταλαβαίνω, αλλά επιθυμώ να τα αφήνουμε έξω από το μαγαζί. Για δύο λόγους. Ο ένας είναι γιατί αυτό θα είναι ευεργετικό για τον ίδιο τον πληττόμενο (θα ξεφορτωθεί, θα ξεχαστεί από το πρόβλημα του, θα παρασυρθεί από την ροή της ημέρας) και ο δεύτερος λόγος είναι ότι αυτά τα 5-10 λεπτά που βρίσκεται ο επισκέπτης στον χώρο μας, είναι δικά του λεπτά. Πληρωμένα λεπτά. Δικαιούται να φτιάξουμε την ημέρα του. Να του χαρίσουμε την πιο ζωηρή καλημέρα μας και την πιο γλυκιά καλησπέρα μας με το ομορφότερο χαμόγελο.
11. Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην αγορά του καφέ;
Αναγκαία θα έλεγα! Τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα και παντού. Έτσι κι εμείς επιβάλλεται να είμαστε ενημερωμένοι, διαβασμένοι και καλά εκπαιδευμένοι. Άλλωστε δεν μπορούμε να αφήνουμε στην τύχη της την απόδοση που θέλουμε να πετυχαίνουμε. Ο δικός μας καταναλωτής βλέπει. Τον έχουμε κάνει να είναι ένας απαιτητικός και ψαγμένος!
12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Να μην βλέπει το επιχειρείν ως «αρπαχτή».
13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέο εργαζόμενο;
Να πιστέψει πως αυτό μπορεί να το κάνει για καιρό και σαν μια μόνιμη δουλειά. Να διαβάσει, να εκπαιδευτεί, να δουλέψει και τότε σίγουρα θα εξελιχθεί. Εάν έχει όνειρο του να γίνει επιχειρηματίας στον χώρο της εστιασης τότε να το κάνει μόνο, εάν έχει κάποια σημαντική ρευστότητα κεφαλαίων και μεγάλες αντοχές.
14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island
Είναι μια ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ! Με τις εντάσεις της, τα εύκολα και τα δύσκολα, τα καλά και τα κακά της. Με πυρήνα τη συνεργασία, τη στήριξη και τη διατήρηση του σκοπού της, να είναι ένας κερδοφόρος οργανισμός για όλους τους φορείς της. Κι όλα αυτά περιζωσμένα από αγάπη για τον καφέ και τον άνθρωπο.
15. Ποιές καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις;
Οι ίδιες τεχνικές δεν έχουν πάντα τις ίδιες εγγυημένες πωλήσεις. Ανά εποχή και κατάσταση το αποτέλεσμα μεταβάλλεται. Σίγουρα όμως το να μπορούμε να ελισσόμαστε, να προσαρμοζόμαστε και να μπορούμε να προωθούμε είναι βέλη στη φαρέτρα μας. Δεν πουλάμε ποτέ με βάση το πορτοφόλι μας και τη γεύση μας..
16. Ποιες καλές πρακτικές δημιουργούν πιστότητα;
Οι διαπροσωπικές σχέσεις, το καλό όνομα της εταιρείας και η άριστη ποιότητα του προϊόντος.
17. Πως βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;
‘Έβαλε σφραγίδα την διαφορετικότητα. Ο χώρος κατάλαβε πως η Coffee island έχει δύναμη. Έδωσε την ευκαιρία στον καταναλωτή να γίνει κι αυτός κοινωνός σε κάτι σπάνιο και να νιώσει τυχερός που μπορεί να επιλέγει στο δικό του ποτήρι να υπάρχει κάτι μοναδικό.
18. Τι φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση;
- Την καθαριότητα και την ευγένεια.
- Να αποφεύγει τη φθορά (εργαλείων, πάγκων, χώρων).
- Να έχει σωστή παρουσίαση των προϊόντων.
19. Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;
Θεωρώ πως πλέον ο κόσμος είναι αρκετά ενημερωμένος, ευαισθητοποιημένος και εκπαιδευμένος στο να ανακυκλώνει τα πλαστικά.
20. Τι να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;
Τοπικές δράσεις ανακούφισης ευπαθών ομάδων, σε πανελλήνιο επίπεδο, π.χ. οικονομική στήριξη οικονομικά αδύναμων μαθητών. Θα μου άρεσε πολύ να δημιουργούσαμε το θεσμό: έλα να πιούμε το καφεδάκι μας παρέα! Να πηγαίνουμε σε μοναχικούς ηλικιωμένους ανθρώπους, να τους κάνουμε συντροφιά ή να τους προσκαλούμε στον χώρο μας, ή να συνεργαστούμε με το Βοήθεια Στο Σπίτι και να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα.
Η εταιρεία επίσης θα μπορούσε να κάνει διασπορά της συνεργασίας, για παράδειγμα ο προμηθευτής για τα μπλουζάκια να είναι από την Πτολεμαΐδα, ο προμηθευτής για τα φυλλάδια από την Κοζάνη κτλ., ώστε να επικοινωνείται ως πλάνο στήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;
Να ανασάνει ξανά τον υπέροχο αέρα της και να ξεκουράσει την ματιά της στα υπέροχα χρώματα της θάλασσας και του ουρανού, βγαίνοντας αληθινά από αυτή την οικονομική δυσπραγία.
Για την αγορά του καφέ θα ευχόμουν να ενεργοποιηθούν τα επιμελητήρια και να συμμαζέψουν την αγορά. Να μετρήσουν τις ανάγκες τις κοινωνίας και να περιορίσουν το ανεξέλεγκτο άνοιγμα καταστημάτων. Να δημιουργήσουν ισχυρές επιχειρήσεις με καλά αμειβόμενους συνεργάτες.
Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία
Η Κική και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.
Η Κική γεννήθηκε και μεγάλωσα μέσα στο επιχειρείν. Οι γονείς ήταν κατά βάση αρτοποιοί αλλά και με άλλες δραστηριότητες την έμαθαν, μαζί με τις δύο ομικρότερες αδελφές της, την αξία της εργασίας. Η Πτολεμαΐδα, η πόλη της συνεχίζει να είναι μια βιομηχανική, παρόλο που βιώνει έντονα την απολιγνητοποίηση με ότι αυτό συνεπάγεται. Σπούδασε Διοίκηση και Οικονομία στην Καλαμάτα και συνεχίζει μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοζάνη στο τμήμα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει, είναι πως «Ο επιχειρηματίας πρέπει να μπορεί να κάνει σωστή ανάγνωση των συνθηκών και των μεταβολών της αγοράς, έτσι ώστε να δρά άμεσα.»