Απόψεις Συνεντεύξεις - Απόψεις

ΕΡΙΚΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΕΑ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ COFFEE ISLAND ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ

Στο Coffee Island Γλυκών Νερών…

Γύρω από τη Λεωφόρο Λαυρίου βρίσκεται μια τεράστια οικιστική και βιομηχανική περιοχή και οι καταναλωτές μαζί με τους περαστικούς βιώνουν καθημερινά την εμπειρία Coffee Island στο κατάστημα που λειτουργούν η ‘Ερικα Σταυριανέα και η συνεταίρος της Σοφία Δουλφή. 

Εμείς ρωτήσαμε…

1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Πίνω ένα εσπρεσάκι το πρωί, για να βεβαιωθώ πως έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Ε, βέβαια δεν είναι το μόνο μέσα στην ημέρα.

2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;

Το 2020 μέσα στην πανδημία.

3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;

Ημασταν ήδη πελάτες του καταστήματος που προυπήρχε και μέσα στην πανδημία ερχόμασταν καθημερινά για να απολαύσουμε και τον καφέ μας. Συνειδητοποιήσαμε πόση ζωή και ενέργεια υπήρχε εδώ μέσα. Ετσι, όταν μάθαμε πως υπήρχε η δυνατότητα να επενδύσουμε στο συγκεκριμένο κατάστημα ήταν θετική και άμεση η αντίδρασή μας. Βιώναμε την εμπειρία, γνωρίζαμε την ομάδα και ήταν η τέλεια ευκαιρία να κάνουμε κάτι δικό μας.

4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;

Εκτίμησα πως η εταιρία στηρίζει τους επιχειρηματίες, είχε απαντήσεις και μας εξασφάλισε συστήματα και προϊόντα ποιότητας. Ηταν σημαντικό πως την είχα αξιολογήσει από όλες τις πλευρές προηγούμενα σαν καταναλωτής τους.

5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Παρα πολύ! Εκτός από τον ανταγωνισμό, οι καταναλωτές άλλαξαν συνήθειες. Νομίζω πως σήμερα έχουμε πιο έμπειρους καταναλωτές ποιότητας και γεύσης στον καφέ. Δεν επιλέγουν απλά ένα καφέ, αλλά επιλέγουν προιόντα και από το καφεκοπτείο, θέλουν να μαθαίνουν.

6. Ποια προσωπική αξία εφαρμόζετε με συνέπεια κάθε μέρα;

Υπευθυνότητα και συνέπεια σε ότι οργανώνουμε. Δεν πρέπει να αφήνουμε στην τύχη τους τα πράγματα.

7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;

Για να αντέξουμε ως επιχείρηση καφέ και καλής εμπειρίας, χρειάζεται ένας συνδυασμός πραγμάτων. Ο πελάτης δεν έρχεται μόνο για ένα ρόφημα σε εμάς, αλλά για μια συνολικά θετική εμπειρία που ξεκινά από ένα χαμόγελο και την ευγένεια. Κατευθύνεις τον πελάτη και του προτείνεις να δοκιμάσει κάτι νέο. Εχεις ειλικρίνεια προς τον πελάτη σου, γιατί από αυτό μόνο κερδίζεις. Ανθεκτικότητα σημαίνει πως κερδίζω το μυαλό και την καρδιά των καταναλωτών, για να θέλουν να έρθουν ξανά.

8. Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;

Προσπαθώ συχνά να βρίσκομαι με φίλους και ένα ιδιαίτερο μέρος για εμένα είναι η Λέσχη Ανάγνωσης που έχω επιλέξει για το διάβασμά μου.

Η ομάδα, οι άνθρωποί μας κάνουν τον κόσμο να έρχεται ξανά και ξανά, πρωί και απόγευμα. H αλήθεια είναι ότι σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα που δεν σου χαμογελούν, δεν επιστρέφεις δεύτερη φορά.

coffee-island-glyka-nera

9. Τι λέτε σε όσους είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;

Να μην κουβαλάμε τα προβλήματά μας από το σπίτι, γιατί κάθε μέρα είναι διαφορετική και πρέπει να τη ζούμε όπως μας έρχεται. Δεν είναι εύκολο να το λες, αλλά προσπαθούμε εδώ να μεταδίδουμε καλή, θετική ενέργεια.

10. Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee island;

  • Θετική ενέργεια, διάθεση, χαμόγελο.
  • Να είσαι και να φαίνεσαι διαθέσιμος για ερωτήσεις, ακόμη και αν θέλει ο καταναλωτής να σου πει μια ιστορία που του έτυχε.

11. Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην αγορά του καφέ;

Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική και την εμπιστεύομαι. Ενα μέλος της ομάδας που ξέρει το αντικείμενο του, το μεταδίδει, ακόμη και αν δεν μιλήσει πολύ. Ενας εκπαιδευμένος εργαζόμενος θα πει πράγματα που ο κόσμος δεν ξέρει και θα δώσουν ερέθισμα για να σκεφτεί κάποιος ποικιλία, γεύση, αίσθηση. Η εκπαίδευση πρέπει να ανανεώνεται κάθε χρόνο και να ξέρουμε όλοι πως σε αυτό που αγαπάμε πρέπει να επενδύσουμε χρόνο και γνώση!

12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Να αγαπάει πραγματικά αυτό που ξεκινάει, και να είναι αποφασισμένος να αφιερώσει ένα πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινότητας του σε αυτό, έχοντας κάνει πρώτα μια καλή έρευνα αγοράς.

13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέο εργαζόμενο;

Θα εκτιμηθεί η συνέπειά σου, όπου κι αν δουλέψεις. Αν αγαπάς αυτό που θα κάνεις, θα φανεί και θα μεταδοθεί σε όλους! Να μην είσαι αποκομμένος, αλλά συνεργατικός. Και όλα αυτά να τα κάνεις, ακόμη κι αν είναι προσωρινή η δουλειά σου, γιατί κάθε μέρα εκπαιδεύεσαι για το μακρόχρονο μέλλον σου!

14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island

Αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, γιατί εκείνοι εμπιστεύθηκαν το δικό τους brand name στα χέρια μας, και εμείς εμπιστευθήκαμε την επιχειρηματική ιστορία τους και τα ποιοτικά τους προιόντα.

15. Ποιές καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις;

Μας βοηθά διαρκώς το ποιοτικό προϊόν. Η ομάδα μας το απογειώνει και οι προσφορές βοηθούν πολύ στις πωλήσεις καφεκοπτείου για το σπίτι ή το γραφείο.

16. Ποιες καλές πρακτικές δημιουργούν πιστότητα;

Πόσο καλά ξέρεις, πόσο θυμάσαι, πως να εξυπηρετείς τον πελάτη που έρχεται ξανά και ξανά. Εκεί είναι το μυστικό μας.

17. Πως βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;

Το κοινό ξέρει πως έχουμε πολλές μονοποικιλίες, αλλά πρέπει να εκπαιδεύουμε συνεχώς τον καταναλωτή για να μην ξεχνά πως πρόκειται για συγκεκριμένες μικρές φάρμες και μικρές παραγωγές. Οχι μόνο φέρνουμε ποιοτικό προϊόν και μοναδικές γεύσεις, αλλά στηρίζουμε τοπικές κοινωνίες και ανθρώπους που αλλιώς δεν θα είχαν εισόδημα.

18. Τι φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση;

Νούμερο ένα είναι η καθαριότητα στο μαγαζί, την ομάδα, στις ποδιές μας, σε κάθε λεπτομέρεια που βλέπει το ανθρώπινο μάτι. Δεύτερον πρέπει να είναι γεμάτο το κατάστημα για να αναδεικνύει την ποικιλία . Και όπως είπα προηγούμενα χαμόγελο, υποδοχή, και ευγένεια που σε εμπνέουν.

19. Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;

Ακόμη και σήμερα ο καταναλωτής μπορεί να μας ρωτά για πλαστικό καλαμάκι, αλλά προσπαθούμε να τους εξηγούμε πως είναι η σωστή επιλογή. Στα θέματα περιβάλλοντος, ξέρουμε, η αλλαγή δεν θα έρθει με την πρώτη μέρα, αλλά πρέπει όλοι μαζί να χτίσουμε συνήθειες. Ας ξεκινήσουμε από κάπου.

20. Τι να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;

Όπως έγινε με τη Στέγη Μελισα, να δίνουμε ευκαιρίες ένταξης και εργασίας σε ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια. Επίσης, θα ήταν ωραία ιδέα να είχαμε μια ειδική εμπορική πολιτική που να βοηθά ευπαθείς ομάδες ή πολύτεκνους.

21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;

Για τη χώρα μας εύχομαι σταθερότητα και θετική πορεία για όλους. Για τον καφέ, εύχομαι να ξεχωρίζει όλο και περισσότερος κόσμος την ποιότητα και να διαλέγουν σαν εκπαιδευμένοι γευσιγνώστες.

Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία 

Η ‘Ερικα και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.

Η ‘Ερικα Σταυριανέα σπούδασε Τουριστικές Επιχειρήσεις στο Ηράκλειο Πανεπιστημίου Κρήτης, εργάστηκε σε αλυσίδες ξενοδοχείων και ήταν για πολλά χρόνια τραπεζικό στέλεχος. Είναι επιχειρηματίας Coffee Island από το 2020. Διευθύνει το Coffee Island, και μάχεται με 9 εργαζόμενους. Η διαφορά τους είναι “πως χτίζουμε καλή και ευγενική εικόνα προς τους όλους τους πελάτες, οι ιδιοκτήτρες είναι κάθε μέρα παρούσες στην επιχείρηση και όλοι φροντίζουν να μην είναι απρόσωπο το service, αλλά να έχει αμεσότητα και φιλική διάθεση.

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει, είναι πως «’Οταν κάνεις υπεύθυνα μια δουλειά δεν μπορεί να χαλαρώνεις και να τα αφήνεις όλα στον αυτόματο πιλότο. Δεν το λέει κανείς, αλλά σε απασχολούν οι ευθύνες και η εξέλιξη επί 24 ώρες και για 7 ημέρες, η δουλειά σε κρατάει σε ενέργεια και εγρήγορση.»