ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΓΑΒΡΙΗΛ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ COFFEE ISLAND ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ
Στο Coffee Island Αμυγδαλεώνα Καβάλας…
Στο 7ο χλμ. Ε.Ο Καβάλας Δράμας στην περιοχή του Αμυγδαλεώνα βρίσκεται το κατάστημα Coffee Island όπου η ομάδα των Γιάννη Χατζηγαβριήλ και Μιχάλη Καβούκη υποδέχεται καθημερινά με χαμόγελο τους πελάτες, που νιώθουν πως πηγαίνουν σε δικό τους χώρο, θα δουν τους φίλους και γνωστούς και θα πάρουν το αγαπημένο τους ρόφημα όπως το προτιμούν.
Εμείς ρωτήσαμε…
1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;
Ξεκινώ κάθε ημέρα μου, χειμώνα-καλοκαίρι, με ένα Freddo Espresso.
2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;
Τον Ιανουάριο του 2018 και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα δυναμικά.
3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;
Μαζί με τον συνέταιρο μου, κύριο Μιχάλη Καβούκη, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτό το ξεκίνημα με την Coffee Island γιατί βλέπαμε ότι η επιτυχία θα ήταν σίγουρη.
4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;
Αρχικά, ήταν το όνομα της εταιρίας και η ιστορία της που μας ενέπνευσαν να την επιλέξουμε. Με την πρώτη κιόλας επαφή με τους αρμόδιους, νιώσαμε σίγουροι για την επιλογή μας.
5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;
Η αγορά μετά την πανδημία είναι εντελώς διαφορετική μέσα σε λίγα μόλις χρόνια. Έχει μεγαλώσει ο ανταγωνισμός πολύ, αλλά όταν παραμένεις ποιοτικός, τότε κερδίζεις τους καταναλωτές.
6. Ποια προσωπική αξία κρατήσατε με συνέπεια και κάθε μέρα σας βοηθά στο επιχειρείν;
Η επιθυμία να γίνομαι συνεχώς καλύτερος, η εργατικότητα και να είμαι τίμιος.
7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα έως σήμερα, παρά τις προκλήσεις;
Η συνταγή μας, για να έχουμε ανθεκτικότητα έως σήμερα, είναι η Γνώση. Αναφέρομαι στη Γνώση σε ό,τι αφορά στην αγορά του καφέ. Επίσης, η ποιότητα και η εκπαίδευση, και τέλος η σωστή συνεργασία με την ομάδα.
8. Ποια δραστηριότητα προτιμάτε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;
Το περπάτημα καθώς και να περνώ ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά μου, κάνοντας διαφορετικές δραστηριότητες.
Η συνταγή μας, για να έχουμε ανθεκτικότητα έως σήμερα, είναι η Γνώση. Αναφέρομαι στη Γνώση σε ό,τι αφορά στην αγορά του καφέ. Επίσης, η ποιότητα και η εκπαίδευση, και τέλος η σωστή συνεργασία με την ομάδα.
9. Τι λέτε σε συνεργάτες, υπαλλήλους, καταναλωτές που είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;
Αυτό που τους λέω είναι, πως χωρίς ρίσκο και προσπάθεια, δεν γίνεται τίποτε. Προσπαθώ να τους εμψυχώνω και να μετατρέπω το άγχος σε δημιουργική διάθεση, για να ξεπεράσουν οτιδήποτε τους απασχολεί και προβληματίζει.
10. Με ποιες ενέργειες φροντίζετε εσείς και η ομάδα σας να νιώθει ο καταναλωτής κάθε μέρα την εμπειρία Coffee Island;
Το μυστικό είναι η σωστή εκπαίδευση της ομάδας μου σε συνδυασμό με την ευγένεια. Προσπαθούμε καθημερινά, να κάνουμε τον καταναλωτή να νιώθει πως έρχεται στο δικό του, γνώριμο χώρο – εκεί που θα δει τον φίλο, τον γνωστό και θα του ετοιμάσουν το αγαπημένο του ρόφημα όπως το προτιμά.
11. Πόσο σημαντική είναι η πρακτική εκπαίδευση στην αγορά του καφέ; Τη «βλέπει» ο καταναλωτής;
Η σωστή εκπαίδευση που προσφέρει η Coffee Island είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται κάθε Barista. Βάσει της εκπαίδευσης, ο Barista μπορεί να καθοδηγήσει σωστά τους πελάτες σε αυτό που ακριβώς θέλουν. Η σωστή εκπαίδευση είναι αναγκαία και σημαντική.
12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Να είναι σίγουρος για κάθε βήμα που θα κάνει, και να είναι αυτό που αγαπάει – τότε η επιτυχία είναι σίγουρη.
13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε εργαζόμενο που θέλει να κάνει καριέρα στην καφεστίαση;
Όρεξη για δουλειά και διάθεση για συνεχή εξέλιξη.
14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island
Δεν χρειάζεται μια φράση, αρκεί μια λέξη: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!
15. Ποιες εμπορικές πρακτικές εφαρμόσατε στο παρελθόν για περισσότερες πωλήσεις;
Ακολουθούμε τη γραμμή και τον προγραμματισμό της εταιρίας, που μας βοηθά πολύ σε αυτό το κομμάτι.
16. Ποιες πρακτικές δημιουργούν πιστότητα στην τοπική κοινωνία και τον καταναλωτή;
Οι παράγοντες που συμβάλουν στη δημιουργία πιστότητας είναι:
Νο1: Αμεσότητα με τους πελάτες
Νο2: Καθαριότητα καταστήματος και του προσωπικού
Νο3: Σταθερή ποιότητα προϊόντων
17. Πώς έχει βοηθήσει τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade απευθείας με τις φάρμες καφέ;
Καταλήγει στο πιο σημαντικό πράγμα που μας ξεχωρίζει: την ποιότητα και την ποικιλία του καφέ μας.
18. Τι πρέπει να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή-επισκέπτη;
Όλα εξαρτώνται από το χαμόγελο και την καλημέρα, δηλαδή τη θετική διάθεση με την οποία υποδέχεσαι τον κάθε πελάτη, που του μεταφέρονται ως θετική ενέργεια.
19. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;
Συνεχής ανάπτυξη για τη χώρα μας και για την αγορά του καφέ.
Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία
Ο Γιάννης και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.
Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει είναι πως “Η συνταγή για να έχουμε ανθεκτικότητα είναι η Γνώση σε ό,τι αφορά στην αγορά του καφέ. Επίσης, η ποιότητα και η εκπαίδευση, και τέλος η σωστή συνεργασία με την ομάδα.”