Απόψεις Συνεντεύξεις - Απόψεις

ΓΑΖΕΠΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ COFFEE ISLAND ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ, ΒΥΡΩΝΑ ΚΑΙ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Στο Coffee Island στο Παγκράτι…

Στη γωνία Φιλολάου και Νεοπτολέμου στο Παγκράτι βρίσκεται το πρώτο κατάστημα Coffee Island του Κυριάκου Γαζεπίδη που άνοιξε το 2014. Αυτός και η ομάδα του μοιράζονται καθημερινά με τους καταναλωτές τους την αγάπη και τη γνώση τους για τον καφέ, δημιουργώντας μία ολοκληρωμένη θετική εμπειρία!

Εμείς ρωτήσαμε…

1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Η μέρα μου ξεκινάει σχεδόν πάντα με έναν δυνατό Espresso Freddo έξτρα δόση, σκέτο. Είμαι φανατικός λάτρεις του χαρμανιού μας Master Blend, από την πρώτη στιγμή που το δοκίμασα, 10 χρόνια πριν.

2. Ποια χρονιά ξεκίνησε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;

Η συνεργασία με την Coffee Island ξεκίνησε το 2014 με το άνοιγμα του πρώτου μας καταστήματος στο Παγκράτι. Το κοινό μας όραμα η αμοιβαία εμπιστοσύνη και η αγάπη μας για τον καφέ μετουσιώθηκαν στη διεύρυνση της συνεργασίας μας φτάνοντας σήμερα τα τέσσερα καταστήματα στις περιοχές του Παγκρατίου, του Βύρωνα και της Καισαριανής.

3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;

Η πίστη μας ότι μπορούμε να συμμετέχουμε αποτελεσματικά και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στον κλάδο της εστίασης.

4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;

Για εμάς η έλλειψη πρότερης εμπειρίας στο επιχειρείν ήταν αυτό που υπαγόρευε ως προτεραιότητα την αναζήτηση του καταλληλότερου Franchisor, αυτού που θα μας ενέπνεε εμπιστοσύνη, υποστήριξη και θα ήταν κοντά μας σε κάθε μας βήμα. Μετά από μία αναλυτική και χρονοβόρα διαδικασία έρευνας και αξιολόγησης των δεδομένων που συλλέξαμε αλλά κυρίως οι άνθρωποι που γνωρίσαμε εντός της εταιρίας, δεν μας άφησαν καμία αμφιβολία για την επιλογή μας. Και η πορεία μάς δικαίωσε!

5. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island

Αξιόλογοι άνθρωποι, υγιείς δομές, ασφαλές επαγγελματικό περιβάλλον.

6. Πόσο και πώς έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Το πέρασμα του χρόνου, και δη του επιχειρηματικού χρόνου, νομοτελειακά φέρνει αλλαγές. Πόσο μάλλον αν σε αυτό το διάστημα έχουν καταγραφεί οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, όπως αυτές που ζήσαμε. Οι καταναλωτές έχουν πλέον «ροπή» προς τα ψηφιακά κανάλια πώλησης. Παράλληλα, η αυστηρή τήρηση των υγειονομικών προληπτικών μέτρων και ο έντονος ανταγωνισμός δεν αφήνουν κανένα περιθώριο «εκπτώσεων» σε θέματα όπως η άριστη εξυπηρέτηση και η υψηλή ποιότητα του προϊόντος που λαμβάνει ο τελικός καταναλωτής.

7. Πώς έχει βοηθήσει τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade απευθείας με τις φάρμες καφέ;

Έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την ταυτότητα και το DNA της, ενώ επιπλέον έχει συνδράμει στη δημιουργία μιας πολύ αξιόλογης εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της ποιοτικής α’ ύλης που απολαμβάνει ο καταναλωτής.

8. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα έως σήμερα, παρά τις προκλήσεις;

Αν υπάρχει αυτό που λέμε «συνταγή», μερικά μόνο, από τα βασικά υλικά που μας προσδίδουν ανθεκτικότητα εώς σήμερα εκτιμώ ότι είναι τα εξής: εγρήγορση, προσαρμοστικότητα, συνέπεια, ποιότητα και φυσικά η σωστή ταμπέλα έξω από τα καταστήματά μας (αυτή της Coffee Island).

 9. Ποια προσωπική αξία κρατήσατε με συνέπεια και κάθε μέρα σας βοηθά στο επιχειρείν;

Τη συνέπεια, αυτή είναι η προσωπική αξία που κρατάω με συνέπεια.

Γινόμαστε καλύτεροι δείχνοντας σεβασμό τόσο στο προϊόν όσο και στους πελάτες που εξυπηρετούμε. Δημιουργούμε μια ολιστική θετική εμπειρία για κάθε καταναλωτή καθώς φροντίζουμε να ακούμε προσεκτικά το feedback που μας δίνουν.

10. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Να είναι προσεκτικός στις επιλογές του (όπως η επιλογή brand, σημείου πώλησης, εξοπλισμού κτλ.) και να έχει κατά νου, ότι για ο συγκεκριμένος επιχειρηματικός αγώνας θέλει προετοιμασία περισσότερο για «μαραθώνιο» παρά για «σπριντ».

11. Τι λέτε σε συνεργάτες, υπαλλήλους, ή καταναλωτές που είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;

Η αισιοδοξία αποτελεί επιλογή. Γι’ αυτό παρά τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίζουμε πρέπει να αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει πάντα περιθώριο για επιτυχία. Έχουμε δει στο παρελθόν, άλλωστε, ότι μπορούμε να ξεπεράσουμε δυσκολίες με επιμονή και ομαδικό πνεύμα.

12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε εργαζόμενο που θέλει να κάνει καριέρα στην καφεστίαση;

Η καφεστίαση είναι ένας κλάδος με πολυάριθμα και διαφορετικά μονοπάτια. Τα επιμέρους “θέλω” κάθε ατόμου προσδιορίζουν πάντα και την κατεύθυνση, δηλαδή το μονοπάτι, που θα ακολουθήσει. Αρετές όπως η δίψα για μάθηση, η στοχοπροσήλωση, η συνέπεια, η κουλτούρα συνεργασίας, ο επαγγελματισμός και το μεράκι για το αντικείμενο θα αποτελέσουν σε κάθε περίπτωση ισχυρούς συμμάχους.

13. Με ποιες ενέργειες φροντίζετε εσείς και η ομάδα σας να νιώθει ο καταναλωτής κάθε μέρα την εμπειρία Coffee Island;

Μέσα σε κάθε φλιτζάνι καφέ που προσφέρουμε φροντίζουμε να βάζουμε όλη μας την αγάπη, το μεράκι και την τέχνη μας. Με ευγένεια και χαμόγελο κάνουμε κάθε πελάτη να νιώθει ξεχωριστός.

14. Πόσο σημαντική είναι η πρακτική εκπαίδευση στην αγορά του καφέ; Την  «βλέπει» ο καταναλωτής;

Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, είναι πλέον το Α και το Ω. Το καταναλωτικό κοινό, στην πλειοψηφία του, είναι πλέον εκπαιδευμένο και την αντιλαμβάνεται, με αποτέλεσμα να είναι καθοριστικής σημασίας για όποιον επιχειρηματία θέλει να έχει μέλλον σε αυτήν την ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

15. Τι πρέπει να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή-επισκέπτη;

Να του εξασφαλίζει, με ολιστικό τρόπο, μια θετική και ανεμπόδιστη εμπειρία με αφετηρία τη στιγμή που θα σκεφτεί να προσεγγίσει το κατάστημα μέχρι και την ώρα που θα ολοκληρώσει την αγορά του και θα εξέλθει από αυτό. Γι’ αυτό φροντίζουμε να ακούμε προσεκτικά τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας. Είναι σημαντικό στην κριτική που μας ασκείται να είμαστε τόσο δεκτικοί στους επαίνους, όσο και στις παρατηρήσεις προκειμένου να διορθώνουμε λάθη και να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

16. Ποιες πρακτικές δημιουργούν πιστότητα στην τοπική κοινωνία και τον καταναλωτή;

Χρειάζεται να υπάρχει διαρκής και σταθερός σεβασμός τόσο απέναντι στο προϊόν που υπηρετείς, όσο και στον πελάτη που εξυπηρετείς.

17. Τι θα λέγατε στους πολίτες για να μην πετούν παντού τα πλαστικά μιας χρήσης;

Αυτός ο πλανήτης είναι το μόνο σπίτι που έχουμε. Δεν είναι απλά επιλογή να τον προσέχουμε, είναι ανάγκη. Ας κάνει ο καθένας μας ό,τι καλύτερο μπορεί λοιπόν. Ακόμα και η πιο μικρή δική μας συνδρομή έχει πολύτιμη προστιθέμενη αξία.

18. Τι πιστεύετε πως πρέπει να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;

Να συνεχίσει να υπηρετεί με πείσμα πρακτικές όπως το «Δίκαιο Επιχειρείν», τη «Βιώσιμη Ανάπτυξη» και το «Direct Trade». Επίσης, να συμμετέχει σε όλο και περισσότερες κοινωνικές δράσεις, όπως το «BE A HERO» που στηρίζει ενεργά την εθελοντική αιμοδοσία ή σε πρωτοβουλίες που προάγουν την ευαισθητοποίηση ενάντια σε φαινόμενα εκφοβισμού και βίας ανάμεσα σε ανηλίκους.

19. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια.

Εύχομαι να υπάρξει γενικά μια σταθερή και σε κάθε περίπτωση ανοδική αναπτυξιακή πορεία, μέρισμα από την οποία θα μπορούσε να πιστωθεί και στην αγορά του καφέ.

Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία

Ο Κυριάκος και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει είναι πως ” Η αισιοδοξία, η συνέπεια, η τεχνογνωσία και το μεράκι για το αντικείμενο είναι οι ισχυροί σύμμαχοι για διάρκεια σε αυτόν τον ‘μαραθώνιο’ επιχειρηματικό αγώνα”.