ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ… ΠΛΩΡΗ ΓΙΑ ΙΝΔΙΑ
O Αχιλλέας Λαζάρου, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Coffee Island, με συνέντευξή του στον Στέφανο Μαχτσίρα στο makthes.gr, δίνει το επενδυτικό στίγμα της εταιρείας για την Βόρεια Ελλάδα ενόψει της νέας χρονιάς, σκιαγραφεί τους λόγους που οδήγησαν την αλυσίδα να επεκταθεί στην Ινδία ενώ απαριθμεί και τις βασικές αιτίες που η αγορά του καφέ βιώνει περίοδο έντονων κλυδωνισμών με την κλιματική αλλαγή (που οδηγεί σε μείωση της προσφοράς) και τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα να ασκούν ανοδικές πιέσεις στις τιμές του αγαπημένου ροφήματος.
«Η ενδυνάμωση του δικτύου στην Βόρεια Ελλάδα, προτεραιότητά μας»
Ποιος ο ρόλος της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας στην αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρίας;
Η Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα η Βόρεια Ελλάδα, έχουν συμβάλει δυναμικά στην επιχειρηματική μας ανάπτυξή και την ενίσχυση του brand. Ειδικότερα η Θεσσαλονίκη, είναι μία πόλη που αγαπά ιδιαίτερα τον καφέ, αγκαλιάζει σύγχρονες τάσεις και οι άνθρωποι της είναι ανοιχτοί σε νέες γευστικές εμπειρίες. Από την άλλη, πόλεις όπως η Δράμα, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη και οι Σέρρες έχουν κοινό που υποστηρίζει πολύ το καινούργιο, αποζητά το διαφορετικό και αναγνωρίζει την υψηλή ποιότητα.
Σήμερα, το δίκτυό μας αριθμεί 76 καταστήματα στο νομό Θεσσαλονίκης ενώ στην βόρεια Ελλάδα έχουμε παρουσία σε περισσότερες από 30 πόλεις και κωμοπόλεις, ενισχύοντας έτσι την τοπική επιχειρηματικότητα και την απασχόληση. Η εστίαση σε αυτήν την περιοχή συμβάλει καθοριστικά τόσο στις πωλήσεις όσο και στην ευρύτερη αναγνωρισιμότητα και εξωστρέφεια της εταιρίας.
Συνεπώς, η ενδυνάμωση του δικτύου μας στην ευρύτερη περιοχή είναι ψηλά στην ατζέντα των αναπτυξιακού μας πλάνου ενώ παράλληλα δουλεύουμε στοχευμένα για την αναβάθμιση υφιστάμενων καταστημάτων φέρνοντας φρέσκο αέρα τόσο στην εικόνα όσο και την προϊοντική τους γκάμα.
«Προώθηση καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων αλλά και εφαρμογή νέων concepts»
Ποια τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν την περιοχή για το νέο έτος;
Η χρονιά που έρχεται περιλαμβάνει στον σχεδιασμό της στρατηγικής μας, έντονη δραστηριοποίηση που αφορά στη συγκεκριμένη γεωγραφία. Απώτερος φυσικά στόχος είναι η ενίσχυση της θέσης μας στην αγορά, στόχος που ευελπιστούμε να πετύχουμε μέσα από την προώθηση καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων αλλά και εφαρμογή νέων concepts. Η ισχυροποίηση του δικτύου καταστημάτων παραμένει βασική προτεραιότητα μας, στοχεύοντας στην ποιοτική πρωτίστως αλλά και ποσοτική αναβάθμιση του, με γνώμονα τη βελτίωση της εμπειρίας που λαμβάνουν καθημερινά οι καταναλωτές μας. Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων μας θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη και προσβασιμότητα των προϊόντων μας σε περισσότερους καταναλωτές.
Παράλληλα, αναφορικά με τα προϊόντα, η ανάπτυξη νέων και καινοτόμων προσθηκών, με στόχο να εμπλουτίσουμε την εμπειρία των καταναλωτών μας και να ενισχύσουμε την τοπική παραγωγή, ενσωματώνοντας στον κατάλογό μας μοναδικές επιλογές, θα έρθουν να συμβάλουν και να αναδείξουν την τοπική κουλτούρα της κάθε γεωγραφίας.
«Στρατηγική κίνηση το άνοιγμα στην Ινδία»
Πρόσφατα ανακοινώθηκε η είσοδος της εταιρείας στην αγορά της Ινδίας. Ποια η σημασία αυτής της κίνησης; Τι προσδοκά να πετύχει;
H είσοδος της Coffee Island στην αγορά της Ινδίας είναι μία κίνηση στρατηγικής σημασίας που αντανακλά την εξωστρέφεια και τις αναπτυξιακές φιλοδοξίες μας. Η Ινδία, ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές παγκοσμίως, παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες στον τομέα της κατανάλωσης καφέ που συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερο επενδύσεις από διεθνή brand που επιδιώκουν να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη κατανάλωση καφέ από έναν αυξανόμενο πληθυσμό μεσαίου εισοδήματος.
Με το άνοιγμα του πρώτου μας καταστήματος στο Νέο Δελχί μέσα στον Δεκέμβριου 2024 αλλά πολύ περισσότερο με τη δημιουργία μονάδας παραγωγής μέχρι το τέλος του 2025, φιλοδοξούμε να δώσουμε το δικό μας στίγμα, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας που συνδυάζουν μια αυθεντική εμπειρία specialty coffee με τις τοπικές ανάγκες και προτιμήσεις. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός στέρεου και σημαντικού δικτύου καταστημάτων, που θα ενισχύσει θέση μας παγκοσμίως στον τομέα του καφέ.
Παράλληλα, η είσοδος στην ινδική αγορά αποτελεί ευκαιρία για την ανάπτυξη συνεργασιών με τοπικούς προμηθευτές και επιχειρήσεις, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αμοιβαία οικονομική ενδυνάμωση. Μέσα από αυτήν τη στρατηγική, ενισχύεται η φήμη της εταιρίας ως ένας διεθνείς πλέον παίκτης ενώ δημιουργείται πρόσβαση σε νέες αγορές και νέα σημεία αλληλεπίδρασης με καταναλωτές που αναζητούν εμπειρίες καφέ ανώτερης ποιότητας.
Αβεβαιότητα και διακυμάνσεις βραχυπρόθεσμα στην αγορά του καφέ
Να περιμένουμε νέες αυξήσεις στις τιμές του καφέ; Ποιες οι κυριότερες αιτίες;
Οι αυξήσεις στις τιμές του καφέ είναι πάντα θέμα συζήτησης στην αγορά και φυσικά επηρεάζουν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον κλάδο της καφεστίασης. Οι κυριότεροι λόγοι που έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε αυτό το ράλι τιμών, είναι η κλιματική αλλαγή με συνέπεια τη μείωση της παραγωγής, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα -που παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα μετά την πανδημία αυξάνοντας το κόστος παραγωγής- και οι επί μέρους κοινωνικοπολιτικές συνθήκες. Μοιραία, οι παραπάνω παράγοντες, σε συνδυασμό, έχουν οδηγήσει σε σημαντική άνοδο της τιμής του καφέ στις διεθνείς αγορές, γεγονός που επηρεάζει τόσο τους επαγγελματίες όσο και τους καταναλωτές. Βραχυπρόθεσμα, είναι πιθανό να παρατηρήσουμε διακυμάνσεις στις τιμές λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί και της αυξανόμενης ζήτησης.
Εμείς παρακολουθούμε χρόνια τώρα στενά τις εξελίξεις στο χρηματιστηριακό προϊόν του καφέ και προσπαθούμε να δημιουργούμε ένα μεγάλο οχυρό ανάμεσα στο τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στους καταναλωτές μας. Επιπλέον, η άμεση συνεργασία μας με τις φάρμες ανά τον κόσμο και οι μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης που διατηρούμε, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα δίκαιες συνθήκες για τους παραγωγούς και υψηλή ποιότητα προϊόντων για τους πελάτες μας- μας επιτρέπουν καλύτερη διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες στις φάρμες καφέ. Αυτό βοηθά πάρα πολύ στο να «μεταφέρουμε» όσο το δυνατόν μικρότερες ανατιμήσεις στους συνεργάτες μας και κατ’ επέκταση στους καταναλωτές, που τόσο έχουν πληγεί τα τελευταία χρόνια με τις παγκόσμιες οικονομικές αναταράξεις.