Ο ΚΑΦΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ

Συνεντεύξεις

Αλ. Ζαπανιώτης (Coffee Island) για τη μείωση του ΦΠΑ: «Ο καφές δεν είναι είδος πολυτελείας»

O Γενικός Διευθυντής της Coffee Island, Αλέξανδρος Ζαπανιώτης μίλησε για τη μείωση του ΦΠΑ. Η συνέντευξη δόθηκε στον Γιώργο Μανέττα και δημοσιεύτηκε στο Mononews 10/05/2022.

Με ψυχραιμία και την ελπίδα πως πρόκειται για παρανόηση που θα διορθωθεί στην πορεία ψήφισης του μέτρου sτην Βουλή αντιμετωπίζει η διοικητική ομάδα της Coffee Island, την σύγχυση που δημιουργήθηκε σχετικά με τη μείωση ή μη του ΦΠΑ στον καφέ.

Ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης, Managing Director της εταιρείας, μιλώντας στο mononews.gr για το «σκοτσέζικο ντους» που υπέστη η αγορά του καφέ τα προηγούμενα 24ώρα σημειώνει πως οι επαγγελματίες του χώρου παραμένουν νηφάλιοι και είναι πεπεισμένοι πως το «αλαλούμ» με τους φορολογικούς συντελεστές των ροφημάτων είναι απλά μια μεγάλη παρανόηση. «Δεν μπορεί να είναι μια μελετημένη απόφαση, έχει πολλές παρενέργειες για τον κλάδο και δημιουργεί αρκετά ζητήματα σχετικά με αθέμιτο ανταγωνισμό», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ζαπανιώτης, κληθείς να σχολιάσει τις κυβερνητικές διαρροές που θέλουν τα ροφήματα να παραμένουν στον υψηλό συντελεστή, υπογραμμίζει πως κάτι δεν έχει γίνει σωστά αντιληπτό, εκφράζοντας την εκτίμηση πως όταν φθάσει η ώρα της ψήφισης, το μέτρο θα αφορά όλη την εστίαση, συμπεριλαμβανομένων και των ροφημάτων.

«Δεν μπορούμε να πιστέψουμε», λέει, «ότι ο καφές δεν θεωρείται τρόφιμο», τονίζοντας πως «είναι κάτι που είναι αντίθετο και με τον κώδικα τροφίμων και ποτών».

«Δεν θεωρούμε ότι ο καφές θα θεωρηθεί είδος πολυτελείας, αλλά θα γίνει κατανοητό ότι είναι ένα τρόφιμο καθημερινής χρήσης πολύ βασικό για τους καταναλωτές και τελικά θα ενταχθεί στο χαμηλότερο συντελεστή», δηλώνει.

Στο ενδεχόμενο πάντως που φθάσει η στιγμή της αλήθειας και εξαιρεθούν τα ροφήματα, επισημαίνει πως θα εξετάσουν τότε τους τρόπους αντίδρασης και προσθέτει πως τόσο η διοικητική ομάδα της Coffee Island όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του καφέ παρακολουθούν πολύ στενά την υπόθεση. Και αυτό γιατί, όπως λέει, ο καταναλωτής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες τις επιβαρύνσεις που έχουν επιβληθεί τα τελευταία χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρεί θετικό ότι έγινε αντιληπτό πως ο χώρος της καφεστίασης χρειάζεται μια «ανάσα», ειδικά μετά την επιβολή του ΕΦΚ στον καφέ, πράγμα που τον κάνει να αισιοδοξεί πως τελικά το μέτρο θα αφορά όλο τον κλάδο και δεν θα εξαιρέσει τη σοκολάτα, τον τσάι και τον καφέ, τα οποία είναι τρία βασικά τρόφιμα για τον Έλληνα καταναλωτή. Κάτι που, όπως λέει, θα ήταν πλήγμα για τον κλάδο.