ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ FRANCHISE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ FRANCHISE ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Συνεντεύξεις

Η ελληνική αγορά franchise παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και ανάπτυξη, παρά τις οικονομικές αναταράξεις και τις γεωπολιτικές προκλήσεις. Το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο, που βασίζεται σε συνεργασίες και δοκιμασμένες πρακτικές, συνεχίζει να προσελκύει επενδυτές χάρη στην ευελιξία του. «Εξελίσσεται, για την ακρίβεια, σε ένα από τα πιο ελκυστικά επιχειρηματικά μοντέλα, όπου επιχειρηματίες και εταιρείες μέσω διμερών συμφωνιών, αναπτύσσουν και διευρύνουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες σε μια πληθώρα τομέων», σχολιάζει στο FOODReporter ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise και διευθύνων σύμβουλος στην αλυσίδα καφεστίασης Coffee Island.

«Η εστίαση παραμένει αδιαμφισβήτητα στην κορυφή»

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος συνεχίζει, αναφέροντας ότι ανάμεσα στις κατηγορίες που ξεχωρίζουν, η εστίαση παραμένει αδιαμφισβήτητα στην κορυφή. «Πολλές αλυσίδες καφέ και γρήγορου φαγητού συνεχίζουν να προσελκύουν επενδυτές, καθώς υπάρχει διαρκής ζήτηση στην αγορά, κάνοντάς τον κλάδο αυτό έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και κερδοφόρους στον χώρο του franchising. Παράλληλα, οι τομείς της τεχνολογίας και των επικοινωνιών γνωρίζουν σημαντική άνοδο, καθώς προσφέρουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθιστώντας τις τεχνολογικές λύσεις έναν από τους τομείς που αναμένεται να έχουν ακόμα περισσότερο ανάπτυξη στο άμεσο μέλλον», προσθέτει.

Θεμέλιος πυλώνας για την αποτελεσματική λειτουργία του καταστήματος η αφοσίωση στη φιλοσοφία του brand

Η επιτυχία ενός franchise στην ελληνική αγορά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, με τον σωστό συνδυασμό κλάδου, τοποθεσίας και προσαρμογής στις τοπικές ανάγκες να αποτελεί καθοριστικό στοιχείο. «Επίσης, θεμέλιος πυλώνας για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη του καταστήματος αποτελεί η αφοσίωση και η συμμετοχή στη φιλοσοφία του brand. Ο franchisee πρέπει να είναι πρόθυμος να υιοθετήσει τα αξιώματα και τα πρότυπα ποιότητας που διακρίνουν την επιτυχημένη πορεία της εκάστοτε αλυσίδας», επισημαίνει ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, συμπληρώνοντας ότι η επιχειρηματική νοοτροπία, η επικοινωνιακή ικανότητα και αξιοπιστία, μαζί με τη διαθεσιμότητα για συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή στις εξελισσόμενες τάσεις της αγοράς αποτελούν σημαντικά χαρακτηριστικά και βασικούς παράγοντες για την επιτυχία του franchisee στο πλαίσιο της συνολικής ανάπτυξης του εκάστοτε δικτύου.

 

Η ανάγκη προσαρμογής σε βιώσιμες πρακτικές αναδεικνύεται ως καίρια για την επίτευξη της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας

Επιπλέον, ο κ. Κωνσταντινόπουλος σημειώνει ότι οι διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και τάσεις του lifestyle των καταναλωτών, οι οποίοι απαιτούν ολοένα και περισσότερο από τις επιχειρήσεις να υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος franchise. «Οι αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης βρίσκονται, πλέον, στην πρώτη γραμμή του πλάνου ανάπτυξης και η ανάγκη προσαρμογής σε βιώσιμες πρακτικές αναδεικνύεται ως καίρια για την επίτευξη της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας και
μακροπρόθεσμης αειφορίας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σε ερώτηση του FOODReporter σχετική με όσα πρέπει να γνωρίζει ένας υποψήφιος δικαιοδόχος πριν επενδύσει σε ένα franchise στην Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος απαντά ότι πρώτο μέλημα για την επιλογή συνεργασίας με ένα δίκτυο franchise, θα πρέπει να είναι οι καλές επιχειρηματικές πρακτικές που αυτό ακολουθεί, δίνοντας λύσεις και στηρίζοντας τους συνεργάτες του, ενισχύονταςτη σχέση εμπιστοσύνης τους προς το επιχειρηματικό μοντέλο. «H επιλογή ενός δικτύου franchise πρέπει να βασίζεται σε μια συνολική αξιολόγηση της ποιότητας  της υποστήριξης, της οικονομικής σταθερότητας, της φήμης και των όρων του συμβολαίου, προκειμένου να διασφαλιστεί μια επιτυχημένη και βιώσιμη επιχειρηματική συνεργασία», σχολιάζει ο Πρόεδρος.

Η παροχή τεχνολογικής αναβάθμισης προς τους franchisees είναι πλέον επιτακτική

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η συμβολή των franchisors στην υποστήριξη των δικαιοδόχων στην Ελλάδα είναι καθοριστική για την επιτυχία και την ανάπτυξη του δικτύου franchise. Οι franchisors οφείλουν να καλλιεργούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους franchisees, προσφέροντάς τους ευέλικτα και ανταγωνιστικά πακέτα franchise που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς. «Τα εκπαιδευτικά προγράμματα πρέπει να καλύπτουν όλες τις πτυχές της λειτουργίας της επιχείρησης, από την καθημερινή διαχείριση μέχρι τις στρατηγικές μάρκετινγκ. Παράλληλα, η συνεχής υποστήριξη, είτε μέσω τακτικών συναντήσεων, είτε μέσω διαδικτυακών εργαλείων, ενισχύει τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών του δικτύου οδηγώντας σε καλύτερη επικοινωνία και ταχύτερη επίλυση προβλημάτων.
Επιπλέον, η παροχή τεχνολογικής αναβάθμισης προς τους franchisees είναι πια επιτακτική, καθώς παρατηρείται συνεχής άνοδος των online πωλήσεων, η οποία επηρεάζει μεγάλο μέρος του τζίρου των επιχειρήσεων» υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας: «Η υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων βελτιώνει την επικοινωνία με τους πελάτες και δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες του κοινού της προσφέροντας βελτιωμένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες στους καταναλωτές της, ενώ επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες πιο αποτελεσματικά».
Όσον αφορά στο ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη franchise στην ελληνική αγορά, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise σχολιάζει ότι, τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα έχει καταστεί ελκυστικός προορισμός για ξένες επενδύσεις στον τομέα του franchise, λόγω της στρατηγικής γεωπολιτικής της θέσης στην Ευρώπη, που την καθιστά μια αγορά με δυναμικό ανάπτυξης, καθώς προσφέρει την ευκαιρία για διαφοροποίηση και επένδυση σε νέα concepts που δεν είναι ακόμη ευρέως διαδεδομένα στη χώρα.

Ποια θα είναι η δυναμική των franchise μέσα στα επόμενα χρόνια

Οι προοπτικές του συστήματος franchise παραμένουν γενικά θετικές, με σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη σε νέες αγορές, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο. «Η δυνατότητα επέκτασης σε νέες αγορές τόσο εθνικά, όσο και διεθνώς, σε συνδυασμό με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών, παρέχει στις επιχειρήσεις franchise ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες να λαμβάνουν υπόψη τους τις γεωπολιτικές, οικονομικές
και περιβαλλοντικές προκλήσεις και να αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ανάλογα», σχολιάζει ο ίδιος, ενώ προσθέτει ότι στο επόμενο διάστημα προβλέπεται να αντέχουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες θα επιδείξουν μια αλλαγή φιλοσοφίας και προσαρμογή στην αλλαγή κουλτούρας και καταναλωτικών συνηθειών, εξασφαλίζοντας κερδοφορία και βιωσιμότητα με πρακτικές αλλαγές, προσεκτική διαχείριση και ενσυναίσθηση προς τον καταναλωτή και τους συνεργάτες τους.