ΛΙΟΣΑΤΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ , ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ COFFEE ISLAND ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
Στο Coffee Island Συντάγματος…
Στην καρδιά της Αθήνας, στο πολυσύχναστο Σύνταγμα, βρίσκεται το Coffee Island του Ανδριανού Λιοσάτου. Μαζί με τη δυναμική ομάδα του υποδέχονται καθημερινά πελάτες που αναζητούν κάτι περισσότερο από έναν απλό καφέ. Με έμφαση στην ποιότητα και τη φιλοξενία, μετατρέπουν κάθε επίσκεψη σε μια μοναδική εμπειρία καφέ!
Εμείς ρωτήσαμε…
1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;
Ξεκινάω την ημέρα μου με έναν τετραπλό freddo espresso χωρίς ζάχαρη. Είναι ένας δυνατός και γεμάτος γεύση καφές, που μου δίνει την ενέργεια και την συγκέντρωση που χρειάζομαι για να οργανώσω τη μέρα μου. Κάθε γουλιά είναι μια ευκαιρία να συνδεθώ με τον κόσμο του καφέ και δεν διστάζω να δοκιμάσω συχνά νέες γεύσεις από τα χαρμάνια μας, αναλόγως το μέρος που θέλω να «ταξιδέψω σήμερα»!
2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;
Στην επιχειρηματικότητα γενικώς από το 2018, αλλά στην οικογένεια της Coffee Island είμαστε από το 2023. Σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, δεν φοβηθήκαμε και επιλέξαμε να δοκιμάσουμε τους εαυτούς μας.
3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;
Αυτό που με ώθησε να επιχειρήσω είναι η αγάπη μου για τον καφέ και τη φιλοξενία. Πάντα ήθελα να δημιουργήσω έναν χώρο όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να απολαμβάνουν όχι μόνο ποιοτικό καφέ, αλλά και μια ευχάριστη και φιλόξενη ατμόσφαιρα! Επιπλέον, είδα την ευκαιρία να καλύψω μια ανάγκη στην τοπική αγορά για κάτι πιο ποιοτικό και προσεγμένο. Παράλληλα το βλέπω ως μια πρόκληση να συνεισφέρω θετικά στην κοινότητά μου και στην οικονομία.
4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;
Επέλεξα το brand Coffee Island κυρίως λόγω της εξαιρετικής ποιότητας του καφέ που προσφέρει, η οποία είναι γνωστή και εκτιμάται από τους καταναλωτές. Το brand επενδύει σε καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής και προμηθεύεται πρώτες ύλες από τους καλύτερους παραγωγούς. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο ήταν η αναγνωρισιμότητα και η αξιοπιστία που έχει αποκτήσει η Coffee Island στην αγορά, που δίνει στον πελάτη την ασφάλεια ότι θα απολαύσει μια σταθερά υψηλής ποιότητας εμπειρία καφέ.
5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;
Η αγορά της καφεστίασης έχει αλλάξει σημαντικά από τότε που ξεκίνησα. Πρώτον, υπάρχει μια σαφής στροφή προς την ποιότητα και την εξειδίκευση. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν υψηλότερες προσδοκίες όσον αφορά τον καφέ και τα συνοδευτικά προϊόντα, δίνοντας έμφαση στη γεύση, την προέλευση των πρώτων υλών και τις τεχνικές παρασκευής.
Επίσης, η τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη των πλατφορμών παράδοσης, η χρήση ψηφιακών πληρωμών, ακόμα και η επικοινωνία με τους πελάτες μέσω social media, έχουν μετασχηματίσει τη σχέση με το κοινό και έχουν προσφέρει νέες ευκαιρίες για προώθηση και πωλήσεις.
Μια άλλη εξέλιξη που παρατηρώ είναι η αυξημένη ευαισθητοποίηση των πελατών για το περιβάλλον και η ζήτηση για πιο βιώσιμες και οικολογικές πρακτικές, όπως η χρήση βιοδιασπώμενων υλικών και η μείωση των αποβλήτων.
Τέλος, η αγορά έχει γίνει πιο ανταγωνιστική, και η διαφοροποίηση σε προϊόντα και υπηρεσίες είναι κρίσιμη για να ξεχωρίσει μια επιχείρηση. Πλέον, δεν αρκεί μόνο να προσφέρεις έναν καλό καφέ – οι πελάτες αναζητούν μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
6. Ποια προσωπική αξία κρατήσατε με συνέπεια και κάθε μέρα σας βοηθά στο επιχειρείν;
Μια αξία που κρατάω καθημερινά και με έχει βοηθήσει πολύ στο επιχειρείν είναι η συνέπεια. Φροντίζω να είμαι πάντα συνεπής στις υποσχέσεις που δίνω, τόσο προς τους πελάτες όσο και προς την ομάδα μου. Η συνέπεια χτίζει εμπιστοσύνη, και αυτή η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο για μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες και τους συνεργάτες μου. Επίσης, προσπαθώ να διατηρώ υψηλά στάνταρ ποιότητας σε κάθε τι που προσφέρουμε, από την εξυπηρέτηση μέχρι το προϊόν, γιατί θεωρώ ότι αυτό κάνει τη διαφορά.
7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα έως σήμερα, παρά τις όποιες προκλήσεις συμβαίνουν;
Η ανθεκτικότητα μας στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Πρώτον, την ποιότητα. Φροντίζουμε να προσφέρουμε πάντα το καλύτερο δυνατό προϊόν, είτε αυτό είναι ο καφές, είτε τα σνακ μας, με έμφαση σε φρέσκα και τοπικά υλικά. Δεύτερον, τη συνέπεια στην εξυπηρέτηση. Η εμπειρία του πελάτη είναι πάντα στο επίκεντρο, κι έτσι χτίζουμε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης. Τέλος, την προσαρμοστικότητα. Σε κάθε πρόκληση, είτε αυτή είναι οικονομική κρίση είτε αλλαγές στην αγορά, είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες, δοκιμάζουμε καινοτόμες λύσεις και προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας για να παραμένουμε ανταγωνιστικοί.
8. Ποια δραστηριότητα προτιμάτε προσωπικά για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;
Για αποσυμπίεση και ευεξία μετά από μια κουραστική μέρα, προτιμώ να κάνω έναν περίπατο στη φύση και κατά προτίμηση κάπου ήσυχα κοντά στη θάλασσα. Με βοηθά να καθαρίσω το μυαλό μου και να ανακτήσω ενέργεια. Επίσης, απολαμβάνω να περνάω ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια και φίλους. Η ηρεμία και η ισορροπία είναι σημαντικές για εμένα, ώστε να επιστρέφω την επόμενη μέρα γεμάτος ενέργεια και θετική διάθεση.
Η επιτυχία δεν είναι το κλειδί της ευτυχίας, αλλά το κλειδί της επιτυχίας, είναι η ευτυχία. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, θα πετύχεις no matter what…
9. Τι λέτε σε συνεργάτες, υπαλλήλους, ή καταναλωτές που μπορεί να είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;
Σε κάθε ομάδα ή συνεργασία, είναι φυσιολογικό να υπάρχουν στιγμές αμφιβολίας ή απαισιοδοξίας. Πιστεύω ότι το κλειδί είναι η κατανόηση και η επικοινωνία. Πρώτα ακούω προσεκτικά τις ανησυχίες του κάθε ατόμου, είτε πρόκειται για υπάλληλο, συνεργάτη ή πελάτη. Αφού κατανοήσω τι τους προβληματίζει, τους υπενθυμίζω τα δυνατά μας σημεία, τις επιτυχίες που έχουμε ήδη και τον κοινό μας στόχο. Προσπαθώ να εμπνεύσω αυτοπεποίθηση μέσα από το παράδειγμα, δείχνοντας ότι όταν συνεργαζόμαστε με αφοσίωση και θετική στάση, μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο. Επίσης, προσπαθώ να αναδείξω την αξία της ομάδας και της συλλογικής προσπάθειας, ενθαρρύνοντας μια αίσθηση ενότητας και πίστης στον σκοπό μας. Η αισιοδοξία είναι μεταδοτική, και με αυτό τον τρόπο μπορούμε να μετατρέψουμε την απαισιοδοξία σε μια ευκαιρία για ανάπτυξη.
10. Πόσο σημαντικό είναι το καφεκοπτείο (ως εμπειρία) και ποιες ενέργειες κάνετε, ώστε να φροντίζετε εσείς και η ομάδα σας να νιώθει ο καταναλωτής κάθε μέρα την εμπειρία Coffee island;
Το καφεκοπτείο είναι η καρδιά της εμπειρίας που προσφέρει το Coffee Island. Δεν είναι απλώς ένα μέρος για να αγοράσει κάποιος καφέ, αλλά ένας χώρος όπου ο καταναλωτής μπορεί να γνωρίσει την τέχνη και την παράδοση του καφέ, από την επιλογή των κόκκων μέχρι την παρασκευή του ροφήματος. Η εμπειρία αυτή δίνει μια μοναδικότητα και προσθέτει αξία στον καθημερινό καφέ του πελάτη.
Για να φροντίσουμε ότι οι πελάτες μας απολαμβάνουν αυτή την εμπειρία καθημερινά, εκπαιδεύουμε την ομάδα μας συνεχώς, τόσο στην τέχνη του καφέ όσο και στην εξυπηρέτηση. Η προσωπική επαφή και η κατανόηση των προτιμήσεων του κάθε πελάτη είναι επίσης κομβικής σημασίας. Από την επιλογή του χαρμανιού που θα προτείνουμε μέχρι την εξειδικευμένη παρασκευή κάθε ροφήματος, φροντίζουμε να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση και προϊόντα που ξεχωρίζουν.
Επιπλέον, δημιουργούμε έναν ζεστό και φιλόξενο χώρο όπου ο πελάτης μπορεί να νιώσει άνετα να ρωτήσει και να μάθει για τον καφέ που επιλέγει. Αυτό το επίπεδο εξυπηρέτησης και η παροχή γνώσεων γύρω από τον καφέ είναι αυτό που διαφοροποιεί το καφεκοπτείο μας και ενισχύει την αυθεντική εμπειρία Coffee Island.
11. Πόσο σημαντική είναι η πρακτική εκπαίδευση στην αγορά του καφέ; Τη «βλέπει» (τη νιώθει) ο καταναλωτής;
Η πρακτική εκπαίδευση στην αγορά του καφέ είναι ζωτικής σημασίας. Ο καφές δεν είναι απλώς ένα ρόφημα, αλλά μια εμπειρία, και η εκπαίδευση του προσωπικού μας σε τεχνικές παρασκευής και στη σωστή χρήση εξοπλισμού επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του προϊόντος. Από το ψήσιμο των κόκκων μέχρι την ακρίβεια στην παρασκευή του καφέ, κάθε στάδιο απαιτεί εξειδίκευση. Ο καταναλωτής μπορεί να μην γνωρίζει ακριβώς τι γίνεται πίσω από τον πάγκο, αλλά σίγουρα «βλέπει» και νιώθει τη διαφορά στη γεύση, το άρωμα και την παρουσίαση του καφέ. Ένας καλά εκπαιδευμένος barista μπορεί να μετατρέψει έναν απλό καφέ σε μια αξέχαστη εμπειρία, και αυτό είναι που εκτιμάει ο πελάτης.
12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Η πιο σημαντική συμβουλή που θα έδινα σε κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει ένα νέο coffee island είναι να επικεντρωθεί στην ποιότητα του προϊόντος και της εξυπηρέτησης. Το καφεκοπτείο πρέπει να προσφέρει εξαιρετικό καφέ και μοναδική εμπειρία για τους πελάτες. Παράλληλα, είναι σημαντικό να κατανοήσει την τοπική αγορά, να επιλέξει στρατηγική τοποθεσία και να έχει καλά σχεδιασμένο επιχειρηματικό σχέδιο. Επίσης, η δημιουργία μιας θετικής ατμόσφαιρας και η επένδυση στο προσωπικό μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην επιτυχία της επιχείρησης.
13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε εργαζόμενο που θέλει να κάνει καριέρα στην καφεστίαση;
Για όποιον θέλει να κάνει καριέρα στην καφεστίαση, η πιο σημαντική συμβουλή που μπορώ να δώσω είναι να επενδύσει στην αφοσίωση και την επιμονή. Η καφεστίαση είναι ένας τομέας που απαιτεί πάθος και αφοσίωση, καθώς οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις μπορούν να είναι πολλές. Είναι επίσης σημαντικό να έχεις τη διάθεση να μάθεις συνεχώς και να εξελίσσεσαι, να κατανοείς τις τάσεις της αγοράς και να επενδύεις στην ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών σου. Εννοείται, η αλληλεπίδραση με τους πελάτες είναι κεντρικής σημασίας – η ικανότητα να κατανοείς και να ικανοποιείς τις ανάγκες τους μπορεί να κάνει τη διαφορά. Εν τέλει, η αγάπη για αυτό που κάνεις και η συνεχής επιθυμία για βελτίωση είναι οι βασικοί παράγοντες που θα σε οδηγήσουν στην επιτυχία.
14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island
Η οικογένεια Coffee Island είναι μια κοινότητα παθιασμένων επαγγελματιών που συνδυάζουν τη δημιουργικότητα και την αφοσίωση για να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες καφέ σε κάθε πελάτη.
15. Ποιές εμπορικές πρακτικές εφαρμόσατε στο παρελθόν για περισσότερες πωλήσεις;
Στο παρελθόν, έχουμε εφαρμόσει διάφορες εμπορικές πρακτικές που έχουν συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων. Καταρχάς, εστιάσαμε στη δημιουργία ενός μοναδικού περιβάλλοντος που κάνει τους πελάτες να αισθάνονται άνετα και ευπρόσδεκτοι, κάτι που έχει ενισχύσει την επαναλαμβανόμενη πελατεία μας.
Επιπλέον, εφαρμόσαμε στρατηγικές προώθησης όπως ειδικές προσφορές και εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα, που έχουν προσελκύσει νέους πελάτες και αύξησαν την κίνηση. Επίσης, συνεργαστήκαμε με τοπικούς προμηθευτές για την προσφορά ποιοτικών προϊόντων, γεγονός που βελτίωσε την ποιότητα της εμπειρίας που προσφέρουμε.
Μια ακόμη επιτυχημένη πρακτική ήταν η ενεργή παρουσία μας στα κοινωνικά δίκτυα, μέσω της οποίας διαφημίζουμε νέες προσφορές, εκδηλώσεις και νέες παραλαβές προϊόντων, διατηρώντας έτσι μια συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες μας και ενισχύοντας την αφοσίωσή τους.
16. Ποιες πρακτικές δημιουργούν πιστότητα στην τοπική κοινωνία και τον καταναλωτή;
Για να δημιουργήσουμε πιστότητα στην τοπική κοινωνία και τους καταναλωτές, εφαρμόζουμε μια σειρά από στρατηγικές:
- Τοπική Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε με τοπικούς προμηθευτές και επιχειρήσεις, ώστε να στηρίξουμε την τοπική οικονομία.
- Ατομική Εξυπηρέτηση: Φροντίζουμε να γνωρίζουμε τους πελάτες μας και να τους προσφέρουμε εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Το προσωπικό μας εκπαιδεύεται να είναι φιλικό και προσιτό.
- Ποιότητα και Σταθερότητα: Επενδύουμε στη συνεπή ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών μας, ώστε οι πελάτες να ξέρουν ότι μπορούν να περιμένουν πάντα την ίδια υψηλή ποιότητα.
- Αναγνώριση και Επιβράβευση: Εφαρμόζουμε προγράμματα επιβράβευσης, όπως εκπτώσεις για τακτικούς πελάτες ή ειδικές προσφορές για τη γειτονιά, για να αναγνωρίσουμε και να εκτιμήσουμε την αφοσίωσή τους.
- Ανοιχτή Επικοινωνία: Διατηρούμε ανοικτές γραμμές επικοινωνίας με την τοπική κοινότητα μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων καναλιών, ώστε να ακούμε τις απόψεις τους και να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους.
Με αυτές τις πρακτικές, δημιουργούμε ένα θετικό και ζεστό κλίμα που προάγει την πιστότητα και τη μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες μας και την κοινότητα.
17. Πώς έχει βοηθήσει τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade απευθείας με τις φάρμες καφέ;
Η συνεργασία της Coffee Island με τους παραγωγούς καφέ μέσω του Direct Trade έχει επιφέρει σημαντικά οφέλη για τη μάρκα. Πρώτα απ’ όλα, μας επιτρέπει να εξασφαλίσουμε την υψηλότερη ποιότητα καφέ, καθώς συνεργαζόμαστε άμεσα με τους παραγωγούς και έχουμε καλύτερη εικόνα για τις διαδικασίες καλλιέργειας. Επιπλέον, το Direct Trade μας δίνει τη δυνατότητα να υποστηρίζουμε τους καλλιεργητές με δίκαιες τιμές και βιώσιμες συνθήκες εργασίας, ενισχύοντας τις τοπικές κοινότητες. Αυτό ενδυναμώνει τις σχέσεις μας με τους παραγωγούς και διασφαλίζει μια συνεπή και ποιοτική προμήθεια καφέ. Τέλος, η δέσμευσή μας για Direct Trade ενσωματώνεται στη στρατηγική βιωσιμότητας της Coffee Island, προάγοντας υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές που εκτιμούν οι πελάτες μας.
18. Τι πρέπει να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή-επισκέπτη;
Για να μην δημιουργεί αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή-επισκέπτη, ένα κατάστημα λιανικής πρέπει να φροντίζει τα εξής:
- Καθαριότητα και Οργάνωση: Ένας καθαρός και καλά οργανωμένος χώρος δημιουργεί θετική εντύπωση και ενισχύει την αίσθηση επαγγελματισμού.
- Εξυπηρέτηση Πελατών: Η ευγένεια, η επαγγελματικότητα και η γνώση του προσωπικού είναι καθοριστικά. Οι πελάτες εκτιμούν τη φιλική και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
- Ποιότητα και Συνοχή: Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρει το κατάστημα πρέπει να είναι πάντα υψηλής ποιότητας και να τηρούν μια συνεπή στάνταρ.
- Ατμόσφαιρα: Η ατμόσφαιρα του καταστήματος, συμπεριλαμβανομένου του φωτισμού, της μουσικής και της διακόσμησης, πρέπει να είναι ευχάριστη και να αντανακλά την ταυτότητα της επιχείρησης.
- Τιμές και Διαφάνεια: Οι τιμές πρέπει να είναι σαφείς και να ανταγωνίζονται ευθέως την αξία των προϊόντων ή υπηρεσιών. Η διαφάνεια στις συναλλαγές ενισχύει την εμπιστοσύνη.
- Αντιμετώπιση Παραπόνων: Η ικανότητα να διαχειρίζεστε και να επιλύετε αποτελεσματικά τα παράπονα των πελατών είναι κρίσιμη για τη διατήρηση μιας θετικής εικόνας
19. Τι θα λέγατε στους πολίτες για να μην πετούν παντού τα πλαστικά μιας χρήσης;
Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να υπογραμμίσω τη σημασία της ατομικής ευθύνης και της κοινής προσπάθειας για την προστασία του περιβάλλοντος. Η χρήση πλαστικών μιας χρήσης συμβάλλει σημαντικά στην περιβαλλοντική ρύπανση, οπότε η αποφυγή τους είναι κρίσιμη. Στην καφετέρια μας, προσπαθούμε να προωθήσουμε τη χρήση βιώσιμων υλικών, όπως ανακυκλώσιμα ή βιοδιασπώμενα προϊόντα, και να ευαισθητοποιούμε τους πελάτες μας για τη σημασία της ανακύκλωσης. Ενθαρρύνουμε επίσης τους πελάτες να φέρνουν δικά τους επαναχρησιμοποιούμενα σκεύη και ποτήρια, και να συμμετέχουν ενεργά σε πρωτοβουλίες για τη μείωση των αποβλήτων. Κάθε μικρή πράξη μετράει, και μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά για το περιβάλλον μας.
20. Τι πιστεύετε πως πρέπει να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;
Για να στηριχθεί η κοινωνία, ο οργανισμός Coffee Island θα μπορούσε να εξετάσει πολλές στρατηγικές. Πρώτον, η επένδυση σε τοπικές κοινότητες μέσω συνεργασιών με τοπικούς παραγωγούς και προμηθευτές όχι μόνο ενισχύει την τοπική οικονομία, αλλά και ενδυναμώνει τη σύνδεση με τους πελάτες. Δεύτερον, η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών, όπως η μείωση της χρήσης πλαστικών και η προώθηση της ανακύκλωσης, συνεισφέρει στην προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, η υποστήριξη κοινωνικών πρωτοβουλιών και φιλανθρωπικών οργανισμών μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο, βοηθώντας σε κοινωνικά ευαίσθητους τομείς. Τέλος, η ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους εργαζομένους, καθώς και η ενίσχυση της ευημερίας τους, δημιουργεί έναν πιο υγιή και παραγωγικό εργασιακό χώρο.
21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια
Για την Ελλάδα και την αγορά καφέ τα επόμενα πέντε χρόνια, εύχομαι μια συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη. Η αγορά καφέ στην Ελλάδα είναι ήδη ζωντανή και δυναμική, αλλά υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και καινοτομίας. Ελπίζω να δούμε μια ενίσχυση της ποιότητας και της ποικιλίας του καφέ που προσφέρεται, με μεγαλύτερη έμφαση στην αειφορία και τη στήριξη των τοπικών παραγωγών. Θα ήθελα να δω την αγορά να επενδύει σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες που θα βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών, ενώ παράλληλα θα διατηρηθεί η παραδοσιακή αξία και η τέχνη του καφέ. Συνολικά, εύχομαι μια υγιή ανάπτυξη με καινοτόμες προσεγγίσεις που θα εμπλουτίσουν την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας στον τομέα του καφέ.
Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία
Ο Ανδριανός, και οι άλλοι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.
Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει είναι “Η σημασία της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας. Ο κόσμος των επιχειρήσεων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενος, και η ικανότητα να προσαρμόζεσαι γρήγορα στις αλλαγές και να ανταγωνίζεσαι αποτελεσματικά σε ένα δυναμικό περιβάλλον είναι κρίσιμη. Έχω διαπιστώσει ότι, αντί να είμαστε προσκολλημένοι σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο, είναι πιο χρήσιμο να παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς, να ακούμε τα σχόλια των πελατών και να είμαστε έτοιμοι να προσαρμόσουμε τις στρατηγικές μας ανάλογα. Αυτό μας επιτρέπει να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και να ανταγωνιζόμαστε με επιτυχία στις προκλήσεις που προκύπτουν.”