ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΦΥΛΛΗΣ, COFFEE ISLAND ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Απόψεις

Στο Coffee Island Αγίου Κωνσταντίνου Μαρούσι…

Στην Αγ. Κωνσταντίνου στο Μαρούσι, συνευρίσκεται μια τεράστια οικιστική περιοχή και ο αχανής κόσμος των κτιρίων μεγάλων και πολυεθνικών επιχειρήσεων και όλοι επιλέγουν το Coffee Island, που λειτουργεί ο επιχειρηματίας Νίκος Καραμφύλλης με το συνεταίρο του. 

Εμείς ρωτήσαμε…

1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Πίνω ελαφρύ φίλτρου, τον Γαλλικό που λέμε.

2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;

Από το 2005 στο εξωτερικό και από το 2014 με την Coffee Island, το 2022 με δεύτερο κατάστημα και από το 2023 και στην Κηφισιά με τρίτο.

3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;

Ηταν σαν να επενδύαμε στην αγορά ενός σπιτιού με τον συνεταίρο μου και μας έπεισε ακόμη περισσότερο για την ευκαιρία η Coffee Island. Φανταστείτε, υπογράψαμε τη σύμβαση χωρίς ακόμη να έχουμε το μαγαζί…αλλά ό,τι μας είπαν προέκυψε αληθινό κατά 80%.

4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;

Είχα εικόνα της αγοράς, έκανα ερωτήσεις στον κόσμο και έβγαινε πάντα η εντύπωση πως η Coffee Island είναι «ποιοτικός καφές, και εταιρία με πολύ καλή ανάπτυξη». Σκεφτόμουν, πως μια εταιρία από την επαρχία κατάφερε να κυριαρχήσει απέναντι σε πολυεθνικές και αυτό μου φάνηκε brilliant.

5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Από το 2014 έως σήμερα είναι πολλαπλάσιος ο ανταγωνισμός, ακόμη όμως είμαστε οι καλύτεροι. Εχει αλλάξει ο κόσμος, δίνει σημασία στις εκπτώσεις και την τιμή για να προστατέψει το εισόδημά του, αλλά η ποιότητα πάντα θα ξεχωρίζει. Επίσης, η επιλογή τοποθεσίας καταστήματος είναι πολύ πιο σημαντικός παράγοντας, όπως για παράδειγμα εμάς που μας επισκέπτονται και οικιακοί καταναλωτές και στελέχη των γύρω επιχειρήσεων. Τέλος, περισσότερο από ποτέ χρειάζεσαι καλή ομάδα, που δίνει τέλεια εξυπηρέτηση.

6. Ποια προσωπική αξία εφαρμόζετε με συνέπεια κάθε μέρα;

Να σέβεσαι τους δικούς σου ανθρώπους και τον πελάτη σου. Μόνον έτσι θα σε σεβαστούν και αυτοί, για να πετύχεις στην επιχείρηση που έχεις.

7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;

Η ανθεκτικότητα απαιτεί να βρίσκουμε καθημερινά λύσεις, να μην αρκούμαστε σε παλιές συνταγές. Οταν είσαι επιχειρηματίας, αλλάζεις ό,τι δεν «τραβάει» και πρέπει να είσαι ανοιχτός στη διαρκή προσαρμογή. Αλλωστε, τίποτε γύρω μας δεν μένει στα παλιά.

8. Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;

Προσπαθώ, όσο μπορώ, να ζω όμορφες στιγμές με τα παιδιά, την οικογένεια και μου αρέσουν πολύ οι εκδρομές και οι αποδράσεις στο εξωτερικό.

Οικιακοί καταναλωτές, στελέχη επιχειρήσεων και περαστικοί δεν χορταίνουν να περνούν ευχάριστο χρόνο στο Coffee Island μας για ένα και μόνο λόγο: για τα «παιδιά», την ομάδα μας. Η γνώση, το χαμόγελο και το ότι σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

nikos-karamfylis-coffee-island

9. Τι λέτε σε όσους είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;

«Την υγεία μας να έχουμε» και πάντα ένα χαμόγελο.

10. Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee island;

  • Χαμόγελο σε κάθε πελάτη μας.
  • Να κεράσουμε ένα καφέ με την καρδιά μας
  • Να εξυποηρετούμε τους ψαγμένους καταναλωτές που είναι fan των specialty coffee.

11. Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην αγορά του καφέ;

Όταν ο πελάτης ακούσει την έμπειρη γνώμη και γνώση της ομάδας, το εκτιμά και ας μην έχει διαθέσιμο χρόνο. Το βλέπουμε, ξανα-επιστρέφει. Αυτό είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης!

12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Αν είναι αυτό που αγαπάει και θέλει πολύ, να το κάνει και θα πετύχει. Η επαγγελματική καθημερινότητα είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μας και πρέπει να σου αρέσει ό,τι κάνεις.

13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέο εργαζόμενο;

Η ίδια φράση με την ακριβώς προηγούμενη!

14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island

Σοβαρή εταιρία.

15. Ποιές καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις;

Ακολουθούμε τον προγραμματισμό της μάρκας και σε μεγάλο βαθμό όταν έχεις ένα πρόγραμμα, όλα πηγαίνουν καλά. Θα έλεγα πως οι μονοποικιλιακοί ξεχωρίζουν, και πως προσπαθούμε να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο καφεκοπτείο και τη μεγάλη γκάμα.

16. Ποιες καλές πρακτικές δημιουργούν πιστότητα;

Πόσο καλά ξέρεις, πόσο θυμάσαι, πώς να εξυπηρετείς τον πελάτη που έρχεται ξανά και ξανά. Εκεί είναι το μυστικό μας.

17. Πως βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;

Καλά κάνει η εταιρία που επενδύσει αε αυτό, μας κάνει καλό σαν μάρκα, αλλά οι «ψαγμένοι» πελάτες είναι πάντα οι πιο λίγοι. Η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών έρχονται στην Coffee Island για «τον δικό τους καφέ».

18. Τι φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση;

  • Καλή Εξυπηρέτηση.
  • Χαμόγελο και ευχάριστη διάθεση
  • Η καθαριότητα, όχι μόνο στο μαγαζί, αλλά και στα στελέχη, την ομάδα μας.

19. Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;

Να ανακυκλώνουμε παντού και τα πάντα! Μερικές φορές αντιστεκόμαστε σε μια αλλαγή (για παράδειγμα, το χάρτινο καλαμάκι) αλλά όλα πρέπει να γίνουν για το κοινό μας καλό.

20. Τι να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;

Να εκπαιδεύσει και τους καταναλωτές να συνεισφέρουν και αυτοί μαζί μας σε καλούς σκοπούς.

21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;

Για την Ελλάδα, εύχομαι, να είμαστε περήφανοι Ελληνες για την πατρίδα μας. Για τον καφέ, να κρατήσει αναλοίωτες τις αξίες της κοινωνικότητας και της παρέας (το βάλε ένα καφέ).

Κάθε συνεργάτης και μια ιστορία 

Ο Νίκος και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.

Ο Νίκος έχει σπουδάσει Διεθνές Εμπόριο στις Βρυξέλλες, γνωρίζει εξαιρετικά τα θέματα εξαγωγών, ζει και αναπνέει στον κόσμο των επιχειρήσεων από το 2005 και είναι επιχειρηματίας με την Coffee Island από το 2014. Διευθύνει το Coffee Island, μάχεται με 19 εργαζόμενους και η διαφορά τους φαίνεται από το γεγονός πως κάθε πρωί έως τις 10:00 υπάρχει μια μεγάλη ουρά πελατών, που πλέον όλοι γνωρίζονται και μεταξύ τους.

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει, είναι πως «στην επιχειρηματικότητα, ό,τι δίνεις παίρνεις πίσω και μέσω όσων κάνεις και μαθαίνεις καθημερινά, πρέπει να χτίζεται εμπιστοσύνη.»