ΟΛΥΜΠΙΑ ΒΕΛΟΥΔΟΥ, ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ COFFEE ISLAND ΠΕΡΙΣΣΟΥ

Απόψεις Συνεντεύξεις - Απόψεις

Στο Coffee Island Περισσού…

Στην Κολοκοτρώνη 23 στον Περισσό, σε μια οικογενειακή περιοχή όλων των ηλικιών βρίσκεται «μαγαζί-γωνία» το Coffee Island, που λειτουργεί η νεότατη Ολυμπία Βελούδου μαζί με τη δυναμική ομάδα της. 

Εμείς ρωτήσαμε…

1. Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Με ένα Espresso freddo σκέτο, με την ιδιαίτερη γεύση του Single Estate «Colombia Dulima».

2. Ποια χρονιά ξεκινήσατε το επιχειρηματικό σας ταξίδι;

Το Δεκέμβριο 2019, λίγο πριν την πανδημία.

3. Τι σας έκανε να επιχειρήσετε;

Ολα ξεκίνησαν ως μια οικογενειακή ιδέα-συζήτηση που έπεσε στο κυριακάτικο τραπέζι και έγινε προσωπικός στόχος μου. Οι πρώτες σκέψεις αφορούσαν την ενίσχυση οικογενειακού εισοδήματος, αλλά κατάλαβα πως απόκτησα ένα σκοπό, το δρόμο να κάνω καριέρα. Η επιχειρηματικότητα με όλες τις δυσκολίες που έχει, καθημερινά με κάνει καλύτερη και για αυτό συνεχίζω να εκπαιδεύομαι.

4. Για ποιο κύριο στοιχείο επιλέξατε το brand Coffee Island;

Η εταιρία είχε και έχει μια δυναμική διάσταση, πρωτοστατεί. Ο χαρακτήρας της μάρκας ταιριάζει σε εμένα και την ομάδα μου, και ήμουν καταναλωτής τους. Μου άρεσε το πάθος τους για τον καφέ. Από την αρχή, όταν γνωριστήκαμε, ένιωσα εμπιστοσύνη και μας εξηγήθηκαν όλα τα βήματα. Αποδείχτηκαν αξιόπιστοι και μέχρι σήμερα έχουμε ένα τρομερό support. Πολλές φορές όπου προβληματιστώ, αρκεί ένα τηλέφωνο για να λύσω κάθε πρόβλημα και να δανειστώ εμπειρία.

5. Πόσο και πως έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Η αγορά είναι εντελώς διαφορετική μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Εκτός από τις αλεπάλληλες κρίσεις που έχουμε περάσει, η αγορά άλλαξε καθοριστικά στην πανδημία. Ανέβηκε το ψηφιακό κανάλι. Κάθε καταναλωτής σκέφτεται τα έξοδά του. Πρέπει να κρατάμε πολύ ψηλά την ποιότητα, ο κόσμος το αναγνωρίζει και αυτός είναι ο μόνος τρόπος να αντέξει η επιχείρηση. Σχεδόν όλα ισοφαρίζουν με την εξυπηρέτηση, ή να ακούσουν οι άνθρωποι την καλημέρα σου, να πάρουν μια απάντηση πίσω. Η αγορά άλλαξε και εμάς: ανταποκρινόμαστε καλύτερα στον καταναλωτή, για να μην χάσουμε αυτά που έχουμε…αλλιώς, τίποτε δεν είναι δεδομένο.

6. Ποια προσωπική αξία εφαρμόζετε με συνέπεια κάθε μέρα;

Δικαιοσύνη, και ειδικά στην ομάδα μου. Όταν συμβαίνει κάτι, δεν βάζουμε φωνές, δεν μεταφέρουμε το άγχος μας, αλλά δίνουμε τίμιο και δίκαιο feedback. Αν είμαι δίκαια, σημαίνει πως κάνω κάθε μέρα ό,τι καλύτερο γίνεται στο μαγαζί. Και αν είμαι δίκαια, παρά τα πιθανά λάθη, η ομάδα μου θα έχει δυναμική, θα είναι σε ετοιμότητα. Χωρίς την ομάδα, δεν υπάρχει τίποτε.

7. Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;

Η ανθεκτικότητα της επιχείρησης είναι συνδυασμός υπευθυνότητας του καταστήματος σε κάθε δυνατή λεπτομέρεια (ό,τι βλέπει ο καταναλωτής), μαζί με υψηλού επιπέδου ευρύτερες γνώσεις. Δεν γίνεται να αγνοείς τον ανταγωνισμό, να μην ξέρεις τι σε κάνει διαφορετικό. Στην παραγωγή, στον καφέ μας δηλαδή, η ποιότητα είναι το Α και Ω. Αν την χάσεις, χάθηκες. Δεν γίνεται να μην ξέρω τη συνταγή, να μην βλέπω τη θερμοκρασία γάλακτος, να μην ξέρω πόσο νερό και γιατί. Εχουμε δεκάδες παράγοντες για να διατηρούμε την ποιότητα. Αν το τελικό ρόφημα είναι καλό, τότε έχουμε πωλήσεις. Τέλος, η ανθεκτικότητα της επιχείρησης σημαίνει μηδέν συγκρούσεις στο προσωπικό και συνεχή διάλογο και βελτιώσεις που κάνει μαζί όλη η ομάδα.

8. Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία από την κούραση της ημέρας;

Αθλούμαι διαρκώς με TRX ιμάντες, γιατί το σωματικό βάρος είναι η καλύτερη άσκηση χωρίς τραυματισμούς. Το ομολογώ, και Netflix!

Ο Περισσός είναι μια περιοχή-διαμάντι, γιατί ο κόσμος μας έχει αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή, έχει έρθει κοντά μας. Οχι απλώς μας τιμά, αλλά κάνουμε κάθε μέρα όσα περισσότερα μπορούμε, για να τους το ανταποδώσουμε. Για αυτό πιστεύω, πως μετά από τρία χρόνια προσπάθειας, έχουμε γίνει στέκι.

coffee-island-perissos

9. Τι λέτε σε όσους είναι απαισιόδοξοι, για να τους εμπνεύσετε;

Aντιμετωπίζω τα πράγματα με χιούμορ. Για να μεταδώσω αισιοδοξία, πρώτα ξεκλειδώνω όποιον έχω απέναντι μου με χιούμορ και μετά περνάω το μήνυμά μου, για να το δεχτούν. Τελικά σκάνε το χαμόγελο, το θέλουν και το περιμένουν.

10. Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee island;

Πριν ξεκινήσουμε, ήξερα ένα πράγμα καλά: ο barista πρέπει να ξέρει τον καφέ τέλεια και του καταναλωτή μας ακόμη καλύτερα. Με αυτή την αρχή εκπαιδεύουμε την ομάδα. Δεν λέμε απλά μια καλημέρα, αλλά δείχνουμε πως «είμαι εδώ για να σε εξυπηρεήσω σωστά». Για να έχεις μοναδική θέση στο μυαλό του καταναλωτή, πρέπει εσύ να δείξεις πως ξέρεις τι κάνει μοναδικό τον καφέ. Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να προωθήσουμε ένα προϊόν, προτείνουμε στον καταναλωτή να δοκιμάσει δωρεάν ένα μικρό espresso για να εξοικειωθεί με τη γεύση. Τι έγινε, χάσαμε το κόστος ενός καφέ, αλλά κερδίσαμε ένα πελάτη που θα έλθει ξανά μέσα στην εβδομάδα.

11. Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην αγορά του καφέ;

Όταν κάνεις εκπαίδευση, σημαίνει πως εξειδικεύεσαι στον κλάδο σου. Παλαιότερα η αγορά καφέ είχε τους παραδοσιακούς «μπουφετζήδες», σήμερα έχουμε τους επαγγελματίες barista. Η εκπαίδευσή τους βοηθά τον πελάτη μας να αποφασίσει, να μάθει, να πάρει κατεύθυνση καφέ και γεύσης. Οταν λέμε σε ένα καταναλωτή, αν γνωρίζει πως αυτό το χαρμάνι έχει την τάδε οξύτητα, τότε δημιουργείται εμπιστοσύνη και έτσι σου αποδίδουν την εικόνα «ειδικός». Είναι ωραίο το συναίσθημα για τον πελάτη.

12. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Ψυχραιμία! Το επιχειρείν είναι γεμάτο μπόρες και μόνο μέσα από τις δυσκολίες, κάνοντας challenge τον εαυτό μας, γινόμαστε καλύτεροι. Επιχειρηματίας σημαίνει παίρνω σωστές αποφάσεις και για αυτές πρέπει να εμπιστεύομαι ειδικούς, συνεργάτες, την ομάδα μου.

13. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέο εργαζόμενο;

Η συμβουλή μου, όπως σε κάθε δουλειά, είναι να μελετάει πολύ, να ενδιαφέρεται για αυτό που κάνει -δηλαδή να το ψάχνει- και να δοκιμάζει. Δείτε το απλό θέμα, αν δεν δοκιμάσεις εσύ τον πρώτο καφέ από τη μηχανή σου, πριν τον σερβίρεις, πως ξέρεις τι πουλάς;

14. Περιγράψτε με μία φράση την οικογένεια Coffee Island

Είναι κοιτίδα γνώσης, καινοτομίας, και αγάπης για τον καφέ. Το βιώνω καθημερινά και μάλιστα έχοντας ψάξει πολύ τον ανταγωνισμό. Μου αρέσει η μεγάλη βαρύτητα που δίνουν στον καφέ, σημαίνει πως τον αγαπάνε.

15. Ποιές καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις;

Διοργανώσαμε events και parties πέραν των εγκαινείων. Κάναμε ένα πάρτυ γνωριμίας -ανοιχτό στο κοινό- για τα κοκταίηλ μας μέσα από FB και είχε επιτυχία. Μας βοηθά η παρουσία μας στην πλατφόρμες παραγγελιών. Εχει λειτουργήσει θετικά και η διανομή φυλλαδίων. Γενικά μιλώντας, είμαστε διαρκώς ετοιμοπόλεμοι.

16. Ποιες καλές πρακτικές δημιουργούν πιστότητα;

Η προσωπική γνωριμία με κάθε καταναλωτή, η δοκιμή του προϊόντος, η σταθερή ποιότητα, και πολύ σημαντικό, η καθαριότητα. Φανταστείτε πόσο χαιρόμαστε όταν μας λένε, πως είμαστε ένα από τα πιο καθαρά μαγαζιά που έχουν δει.

17. Πως βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;

Ο κόσμος νιώθει διαφορετικά, νιώθει οικειότητα όταν μαθαίνει πως τελικά ο παραγωγός από μια χώρα καφέ είναι τόσο κοντά του. Οσο θυμίζουμε στον καταναλωτή το ταξίδι του specialty coffee, τόσο νιώθει πως είναι ιδιαίτερος και εκείνος που πίνει ένα τόσο ιδιαίτερο καφέ.

18. Τι φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μη δημιουργεί αρνητική εντύπωση;

  • Το Α και Ω είναι η Εξυπηρέτηση.
  • Η καθαριότητα.
  • Η ταχύτητα.
  • Η αντίληψη, τεντωμένες κεραίες …παράδειγμα, εκέινος ο πελάτης περιμένει ώρα

19. Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;

Το λέω ήδη, δυστυχώς στα θέματα περιβάλλοντος, κάνουμε τόσο κακό όλοι μας που είναι σαν να σκάβουμε το δικό μας λάκο.

20. Τι να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, για να στηριχθεί η κοινωνία;

Κάθε επιχείρηση πρέπει να στηρίζει ανθρώπους με προβλήματα. Δεύτερον, ήρθε η εποχή να καταπολεμήσουμε τις διακρίσεις, δηλαδή όσο μεγάλη είναι η διαφορετικότητα των καφέδων μας, τόσο πρέπει να δείξουμε συμβολικά πως αγκαλιάζουμε όλους τους ανθρώπους. Τέλος, θα ήθελα οι εργαζόμενοί μας να είναι εθελοντές τοπικών καλών σκοπών, να δείχνουμε πως είμαστε πραγματικοί πολίτες των τοπικών κοινωνιών που ζούμε και δουλεύουμε.

21. Τι εύχεστε για την Ελλάδα και την αγορά καφέ στα επόμενα 5 χρόνια;

Για τη χώρα μας εύχομαι να έχουμε επιτέλους σταθερότητα και ανάπτυξη, για να βρεθούμε σε συνθήκες ευημερίας. Για την αγορά καφέ, εύχομαι να γίνουμε main players και εξαγωγείς στην παρασκευή καφέ -ως μια κύρια βιομηχανική δραστηριότητα της χώρας- γιατί μπορεί να μην καλλιεργούμε καφέ, αλλά έχουμε τεράστια τεχνογνωσία.

Κάθε άνθρωπος και μια ιστορία 

Η Ολυμπία και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε άνθρωπος και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ.

Η Ολυμπία Βελούδου είναι Πτυχιούχος Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών Παντείου. Εχει εργαστεί διεθνώς και σήμερα συνεχίζει το ταξίδι της στην επιχειρηματικότητα και σπουδάζοντας ακόμη. Διευθύνει το Coffee Island, μάχεται με 11 εργαζόμενους και αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό. Η διαφορά τους είναι πως η νεανικότητα και η ενέργειά τους δίνει αληθινά χαμόγελα σε κάθε πελάτη τους και πως δεν επιβάλλονται εντολές στην ομάδα αλλά χτίζουν μαζί σεβασμό και εμπιστοσύνη.

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει, είναι πως «απαιτείται ψυχραιμία σε ό,τι κάνουμε και δεν πρέπει να πτοούμαστε, γιατί το επιχειρείν έχει διαρκώς ρίσκα και αναποδιές, όποτε αν έχουμε ψυχική υγεία και δεν τα παρατάμε, όλα θα τα πετύχουμε.»