ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, MANAGING DIRECTOR ΤΗΣ COFFEE ISLAND, ΣΤO THE BEST MAGAZINE
Ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, Managing Director μοιράζεται, σε συνέντευξη στον TheBest.gr, το δικό του ταξίδι στον κόσμο του καφέ.
Μία διεθνής πλέον αλυσίδα, η Coffee Island, 25 χρόνια μετά το πρώτο καφέ στην Πάτρα, αγαπιέται από καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Η επέκταση της σε 4 ηπείρους είναι αποτέλεσμα της επιμονής και της ομαδικής δουλειάς. Πίσω από την επιτυχία βρίσκεται μια ιστορία πάθους, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα. Μέσα από την άμεση συνεργασία με τους παραγωγούς καφέ και την προώθηση της βιωσιμότητας, η Coffee Island αποτελεί ένα παράδειγμα για όλους όσους πιστεύουν ότι ο επιχειρηματικός κόσμος μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο.
Direct trade
Από το 2012, όπου παράλληλα με την καριέρα του Πολιτικού Μηχανικού ξεκίνησε και την ενασχόληση του με τον καφέ, ο Παναγιώτης έχει ταξιδέψει σε πάνω από 25 περιοχές παραγωγής καφέ σε πάνω από 8 χώρες. Τα ταξίδια του σε φάρμες σε όλον τον κόσμο, του πρόσφεραν εμπειρίες που άλλαξαν τη ζωή του, με αποτέλεσμα να αφοσιωθεί αποκλειστικά στον χώρο του καφέ. “Δεν ταξίδευα απλά για να αγοράσω καφέ” λέει, “πήγαινα εκεί, για να γνωρίσω ανθρώπους, να μάθω τις ιστορίες τους, να δω τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παράγεται αυτό το πολύτιμο φρούτο. Να μάθω όσα περισσότερα μπορώ από τους καλλιεργητές και να διαλέξω τους καλύτερους κόκκους για την Coffee Island.”
Η επαφή με τους καλλιεργητές του καφέ, πολλοί από τους οποίους ζουν σε εξαιρετικά φτωχές περιοχές, αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία του προγράμματος Direct Trade (απευθείας εμπορική συνεργασία) της Coffee Island. “Είναι πολλά περισσότερα από μια επιχειρηματική – εμπορική επιλογή. Είναι μια υπόσχεση αλληλεγγύης και δικαιοσύνης. Αυτό σημαίνει να συνεργαζόμαστε με μικρούς παραγωγούς και τοπικούς συνεταιρισμούς, ώστε να υποστηρίζουμε την αειφόρο καλλιέργεια και να προσφέρουμε μία δίκαιη τιμή για τον καφέ” τονίζει ο Παναγιώτης.
Σήμερα, η Coffee Island συνεργάζεται με 26 φάρμες σε 12 χώρες, ενισχύοντας έτσι το εισόδημα των τοπικών παραγωγών και προωθώντας υπεύθυνες πρακτικές. Συνδέοντας την προμήθεια καφέ από συγκεκριμένες φάρμες με δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης συνεργάστηκε, για παράδειγμα, με τη διεθνή οργάνωση Water to Thrive για την κατασκευή ενός πηγαδιού στην Αιθιοπία, παρέχοντας φρέσκο, πόσιμο νερό σε 500 κατοίκους. Από πολλές μικρές φάρμες της περιοχής έρχεται στα καφεκοπτεία της ο Single Estate καφές “Ethiopia Guji Watercare”. Παράλληλα, στο κεντρικό οροπέδιο της Rwanda και στην περιοχή Mbuye, συνεργάστηκε με τις αγαπημένες γυναίκες καλλιεργήτριες και τις φάρμες τους, για να προμηθευτεί τον μοναδικό Single Estate “Rwanda Women’s Blossom”, εξασφαλίζοντας περισσότερες ευκαιρίες και μια καλύτερη ποιότητα ζωής για τις ίδιες και τις οικογένειές τους.
Ο Καφές ως γέφυρα και η επέκταση στο εξωτερικό
Για τον Παναγιώτη, ο καφές δεν είναι απλά ένα προϊόν. Είναι ένα μέσο για να συνδεθείς με ανθρώπους, να δημιουργήσεις κοινότητες, να μοιραστείς εμπειρίες αλλά και ιδέες που κάνουν την καθημερινότητα πιο όμορφη και πιο ποιοτική. “Θέλαμε να φτιάξουμε στιγμές, όπου οι άνθρωποι να συναντώνται, να συζητούν, να δημιουργούν, να γελούν. Ο καφές είναι ξύπνημα, είναι “καύσιμο”, αλλά είναι και παρέα».
Σήμερα καταστήματα Coffee Island βρίσκονται σε 97 πόλεις, σε 50 νομούς της Ελλάδας, κάνοντας προσβάσιμο τον specialty ποιοτικό και νόστιμο καφέ σε όλο και περισσότερους ανθρώπους. Αυτή, άλλωστε, είναι και η αποστολή της Coffee Island, από την αρχή που ξεκίνησε ως μία παρέα ανθρώπων που αγαπούσαν τον καλό καφέ, να κάνει τον ποιοτικό καφέ προσιτό σε όλους.
“Το μυστικό της επιτυχίας μας είναι η αγάπη για αυτό που κάνουμε και η συνεχής αναζήτηση της ποιότητας” λέει ο Παναγιώτης. “Με αυτή την συνταγή ξεπεράσαμε τα ελληνικά σύνορα, βρεθήκαμε σε 60 σημεία στο εξωτερικό και φτάσαμε σήμερα μέχρι την Ινδία. Η διεθνής επέκτασή μας είναι για εμάς η απόδειξη ότι ο καλός καφές και οι δυνατές ομάδες δεν έχουν σύνορα”.
Ανάμεσα στις 3 καλύτερες αλυσίδες καφεστίασης της Ευρώπης
Τα 25 χρόνια της Coffee Island είναι μια ιστορία συνεχούς εξέλιξης. “Ο κόσμος του καφέ αλλάζει συνεχώς και θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, διαμορφώνουν ένα τοπίο εντελώς ρευστό” εξηγεί ο Παναγιώτης. “Εμείς προσπαθούμε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά, αναζητώντας νέες ποικιλίες, νέες τεχνικές επεξεργασίας, νέες γευστικές εμπειρίες. Ο καφές για εμάς είναι πηγή έμπνευσης και δημιουργίας”, και συνεχίζει “Πρόσφατα βραβευτήκαμε ως μια από τις τρεις καλύτερες αλυσίδες καφέ στην Ευρώπη στα Best Coffee Chain in Europe, Allegra European Coffee Awards, συναγωνιζόμενοι πολλές, ιστορικές και αναγνωρισμένες παγκόσμιες μάρκες. Αυτό αποτελεί απόδειξη πως έχουμε κάνει σημαντικά βήματα σε επίπεδο τεχνογνωσίας και ανάπτυξης της μάρκας στη διεθνή αγορά”.
Βιώσιμη Ανάπτυξη και δίκαιο επιχειρείν
Η Coffee Island πρόσφατα δημοσίευσε το 1ο ESG Report της για τις χρονιές 2022-2023 και είναι η πρώτη ελληνική αλυσίδα καφεστίασης που προχωρά σε δημοσίευση Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης. Με πραγματική δέσμευση στο ηθικό επιχειρείν και με προσήλωση στις συνεχείς δράσεις για τον Άνθρωπο, το Περιβάλλον και το Προϊόν, επενδύει σταθερά στην κοινωνική προσφορά, στην εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών κυκλικής οικονομίας και φυσικά στη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων της.
“Η αντίληψη του specialty καφέ ως μία δίκαιη και ανθεκτική οικονομική δραστηριότητα για ολόκληρη την αλυσίδα μας, από τους καλλιεργητές, τους συνεργάτες και τους εργαζόμενούς μας έως τους τελικούς καταναλωτές, είναι αυτό που προσδίδει βιώσιμη προστιθέμενη αξία στη δουλειά μας” τονίζει ο Παναγιώτης. “Παρά τις προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα, συνεχίζουμε με ακόμα περισσότερη ενέργεια, να εργαζόμαστε και να προωθούμε, από τη μεριά μας, όλα όσα κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο”.