Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, CEO ΤΗΣ COFFEE ISLAND, ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2024

Συνεντεύξεις
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος δηλώνει ότι ο κλάδος του καφέ αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων και ευκαιριών. Μοιράζεται τις σκέψεις του με το περιοδικό Global Coffee Report για το τι να αναμένουμε το 2024.

 

Στην Coffee Island, η κύρια αποστολή μας το 2024 είναι να ενισχύσουμε την παρουσία μας στις υπάρχουσες αγορές μας και να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην επέκταση του διεθνούς δικτύου. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες και προσεκτική επιλογή επιχειρηματικών μοντέλων, είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε μια παρουσία ξεχωριστή με αφοσίωση στην παροχή μιας μοναδικής εμπειρίας καφέ. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε την κουλτούρα του καφέ και να θέσουμε ψηλά τον πήχη ποιότητας.

Επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την επέκταση του δικτύου μας επιλέγοντας προσεκτικά τις διεθνείς αγορές «κλειδιά», φέρνοντας σε νέα κοινά τη μοναδική εμπειρία του καφέ μας, με γνώμονα πάντα την κατανόηση των τοπικών πολιτισμών και συμβάλλοντας θετικά στις κοινότητες στις οποίες γινόμαστε μέλη.

Θα ανοίξουμε δύο νέα καταστήματα στην Αίγυπτο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024: το ένα στις Πυραμίδες της Γκίζας και το δεύτερο στο The Mall of Egypt. Εργαζόμαστε παράλληλα για την είσοδο σε νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης λειτουργίας ενός καταστήματος μας στην Ισπανία και ενός στο Λονδίνο του Ηνωμένου Βασίλειου.

Αντιλαμβανόμαστε τον ζωτικό ρόλο που παίζουν οι επιχειρήσεις στη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου κόσμου. Οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της επιχειρηματικής ευθύνης θα εμπνέουν πάντα την εταιρεία μας, με στόχο τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων της και του περιβάλλοντος. Για την Coffee Island, η κοινωνική υπευθυνότητα δεν είναι στάσιμη, αλλά ένα μονοπάτι που οδηγεί σε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας, της αποστολής και της εταιρικής φιλοσοφίας του κλάδου. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι άνθρωποι απαιτούν την υπεύθυνη και ηθική λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά ακόμη περισσότερο τον κοινωνικό και ανθρώπινο ρόλο τους.

Επιχειρηματικά, το 2023, ήμασταν υπερήφανοι που μοιραστήκαμε την πρώτη μας έκθεση βιωσιμότητας. Αποτελεί μια σημαντική στιγμή για εμάς, καθώς είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία franchise καφέ που δημοσιεύει έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης για τις δραστηριότητές μας από τον Ιανουάριο του 2022 έως τον Ιούνιο του 2023. Υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας, με αφοσίωση στο αύριο, να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο και πιο όμορφο κόσμο για τις μελλοντικές γενιές.

Η έκθεση αυτή είναι σφραγίδα της προσήλωσής μας για τη δημιουργία πρόσθετης αξίας σε τρεις βασικούς πυλώνες: τον άνθρωπο, το περιβάλλον και το προϊόν. Αποτελεί δέσμευσή μας να ενσωματώσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη στην εταιρική και επιχειρηματική μας στρατηγική, διασφαλίζοντας ότι οι ενέργειές μας παρέχουν όχι μόνο οικονομική ανάπτυξη, αλλά και κοινωνική ευημερία, προστασία του περιβάλλοντος και διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων, ως προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα κάθε πυλώνα μας. Συνεχίζουμε με αφοσίωση την προσπάθειά μας να υιοθετήσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη ως θεμελιώδη πυλώνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας. Σεβόμαστε και επιβραβεύουμε όλους όσοι συμβάλλουν στην αλυσίδα υπερηφάνειας του καφέ, από τους παραγωγούς έως τους καταναλωτές.

Ωστόσο, σε λειτουργικό επίπεδο απορροφήσαμε τον πληθωρισμό και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις μέρα με τη μέρα για να διαμορφώσουμε τη σωστή στρατηγική που θα μας επιτρέψει να υποστηρίξουμε τον πελάτη μας και τους συνεργάτες μας. Η μέθοδος του Direct Trade μας βοηθά να δημιουργήσουμε αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με παραγωγούς και συνεταιρισμούς, σε απομονωμένες περιοχές στις χώρες παραγωγής καφέ, οι οποίες βασίζονται στο σεβασμό και οδηγούν σε βιώσιμες και μακροχρόνιες συνεργασίες. Παραμείναμε πιστοί στη δέσμευσή μας απέναντι στους καταναλωτές μας για προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Ο κλάδος του καφέ υφίσταται σημαντικό ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος επηρεάζει ποικίλα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι έξυπνες πρακτικές καλλιέργειας δίνουν τη δυνατότητα στους παραγωγούς καφέ να διαθέτουν δεδομένα σχετικά με τις εδαφικές και καιρικές συνθήκες και την υγεία των φυτών, ώστε να βελτιστοποιήσουν τις μεθόδους καλλιέργειάς τους και να αυξήσουν τη βιωσιμότητα.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μεταβάλει ραγδαία ποικίλους κλάδους, και ο κλάδος του καφέ δεν αποτελεί εξαίρεση. Η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται πολλά για τη βιομηχανία του καφέ, προσφέροντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καλύτερη ποιότητα και εξατομικευμένες γευστικές εμπειρίες.

Καθώς η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη, τα περιβαλλοντικά ζητήματα και οι προκλήσεις στη γεωργία θα βρίσκονται στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης και θα επηρεάζουν τους παραγωγούς και τη βιομηχανία παραγωγής.

Τα πλαστικά απόβλητα, κυρίως από τις συσκευασίες, αποτελούν μια αυξανόμενη απειλή για τη φύση και το περιβάλλον και μια σπατάλη πόρων, κάνοντας έκκληση για μια πιο πράσινη, κυκλική οικονομία βασισμένη στην αποφυγή παραγωγής αποβλήτων και την ανακύκλωση.

Ο κλάδος του καφέ αντιμετωπίζει σήμερα ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων και ευκαιριών. Το σύγχρονο ασταθές γεωπολιτικό τοπίο, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές τάσεις που επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία, αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν με μια αγορά που διαμορφώνεται ραγδαία. Οι αυξανόμενες τιμές των βασικών αγαθών και οι μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών επιβάλλουν καινοτόμες προσεγγίσεις για την παροχή αξίας.

Η αύξηση στο κόστος ενέργειας και οι αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές επιβάλλουν προσαρμογές στον κλάδο σε πιο βιώσιμες πρακτικές, τόσο στην παραγωγή όσο και στη διανομή προϊόντων, ελαχιστοποιώντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των επιχειρήσεων  προκειμένου αποδοτικά να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών χωρίς να μειωθεί η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν.

Οι άνθρωποι απαιτούν την υπεύθυνη και ηθική λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά ακόμη περισσότερο τον κοινωνικό και ανθρώπινο ρόλο τους. Οι επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάζουν δράσεις που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική αλληλεγγύη, διασφαλίζοντας παράλληλα μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των εργαζομένων, της τοπικής κοινωνίας και της ευρύτερης κοινωνίας.

Αναγνωρίζοντας τις υπάρχουσες προκλήσεις και υιοθετώντας προληπτικά πρωτοβουλίες (με δημιουργία αξίας και ενδυνάμωση των ανθρώπων και των κοινοτήτων σε όλη την αλυσίδα αξίας, μέσα από Direct Trade και με φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τη διαχείριση της αλυσίδας παραγωγής και σταθερή ποιότητα προϊόντων) πιστεύω ακράδαντα ότι η βιομηχανία καφέ θα αποτελέσει πρότυπο θετικής επιχειρηματικής αλλαγής σε έναν κόσμο με μεγάλη δυναμική. Μαζί, θα δημιουργήσουμε έναν καλύτερο και πιο όμορφο κόσμο για τις μελλοντικές γενιές.